[verwijderd] wat ik vooral niet snap (en dat is vast ook mijn eigen nukken) dat zoveel mensen niet zo zuinig zijn op hun kleding. Alles samen in de was gooien met gevolg smoezelige, verlopen kleuren. Vinden jullie dat niet ontzettend zonde. Zoveel meer tijd kost het niet. Als hier een shirt verkleurt/smoezelig word gaat het meteen op de stapel poetslappen want mag niemand het meer aan. Dan voel ik mij namelijk voor schut staan als de moeder die niet kan wassen als ik het mijn gezinsleden wel nog aan laat trekken. En daarnaast vind ik veel dingen in de kast te duur om makkelijk mee om te gaan in de was. Daar besteed ik met liefde elke dat wat extra minuten aan, ook als dat betekend dat ik op dat moment niet goed bezig ben voor het milieu. In dat geval moeten we lekker allemaal nudist worden en terug gaan naar 1 handwas per week.
Ik denk dat dat echt een kwestie van perspectief is. Ik vind het juist enorm zonde van mijn tijd om dagelijks met zoiets banaals als de was bezig te zijn. Dus doe ik dat ook niet en koop ik ook geen dure kleding. Dan hoef ik niet te gaan huilen als er een vlek inzit die er niet uit gaat, ergens een gat in zit, of er iets is mis gegaan met wassen/drogen.
En als ik het zo lees gaat er ontzettend veel tijd in zitten, 2 wassen per dag en iedere dag aan het vouwen en strijken. Ik doe vouwen en strijken maar 1 -4 keer per week. Al heb ik natuurlijk ook eenvoudigweg niet de tijd daarvoor.
En ja, het kost enorm veel energie en schoon drinkwater ook om 2 x per dag te douchen en dan ook nog eens zoveel te wassen.