• [verwijderd]

Mijn dochter vindt klimmen in een klimpark, klimbos of op een klimmuur ook altijd heel leuk. Bij klimparken en klimbossen heb je vaak ook een (of meerdere) parcours voor jongere kinderen (ongeveer vanaf kleuterleeftijd), waar de afstanden van de ene tot de andere hindernis wat kleiner zijn, wat de kinderen dan ook volledig gezekerd af kunnen leggen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik bedenk er nog een. In de Van Zantenhal in Nieuw Vennep is in de schoolvakanties op woensdag en vrijdag altijd een "kinderpretpark", wat inhoudt dat ze er allerlei springkussens, hindernisbanen en luchtkastelen neerzetten. Een soort indoor opblaasattractiepark. Doe je kinderen luchtige kleren aan. Een legginkje tot op de knie is wel fijn, i.v.m. schuren bij glijden. Houdt wel de website in de gaten, want bij te hoge temperaturen zijn ze gesloten. https://www.vanzantenhal.nl/agenda/1416-kinderpretpark-zomer-editie

[verwijderd]

ja klopt het is wel voor kleinere kinderen. Entree is nog steeds goedkoop en parkeren is ook nog steeds gratis. Eten en drinken was ook goedkoop vonden wij.

Sprookjeswonderland is inderdaad erg leuk voor kleintjes. Oud valkeveen vindt mijn dochter (net 9) ook nog wel leuk en er is een klein strandje. Kipsate noemde al hans en grietje, is ook erg leuk en lekkere taart!
    Verder zijn er leuke speeltuinen in noord Holland zoals de batavier, de swaan, holle bolle boom, de goudvis.

Naast wat al genoemd is (zelf groot fan van Archeon, Geofort)

Lekker buiten:
    Natuurspeeltuin Hoppies in Ammerzoden,
    Natuurspeeltuin de Speeldernis in Rotterdam
    Speelbos Mastbos Breda
    Het Aardbeienterras in Rijsbergen

buiten en binnen:
    Biesbosch museum Werkendam
    Openlucht museum Arnhem
    Marittiem museum Rotterdam

Alleen binnen:
    Natuurmuseum Tilburg
    Lego museum MiniBillund in Wagenbergen
    Video game museum Zoetermeer
    Flipperkast museum Rotterdam

Tivoli achter Nijmegen is ook erg leuk voor de kinderen die nog net te jong zijn voor de meeste dingen in een groot pretpark.
    Kan zijn dat ie al genoemd is ik heb t topic niet doorgelezen.

5 dagen later
    • [verwijderd]

Leuke tips @[verwijderd]

De spelerij-uitvinderij in Dieren
    het openluchtmuseum in Arnhem
    en het water museum in Arnhem

Marshmallow Hier zijn we vanmiddag heen geweest nav jouw berichtje want ik kende het niet. Was heel leuk! Heerlijke middag gehad 😊

Veel tips inmiddels, leuk! Ben gelijk al aan het kijken voor het weekend

Bakkerij museum in Hattem, check even de website, op zaterdag kunnen de kinderen zelf iets bakken, maar in de vakantie kan dat vaker.

Watermuseum in Arnhem met een uitgebreide wandeling door het Sonsbeek park.

Kröller Muller museum is met iets oudere kinderen erg leuk, maar wel prijzig vind ik (je moet ook entree betalen voor het park). Trek er echt een hele dag voor uit, dat kan prima. Wij kregen toen een dobbelspel waardoor je heel actief door het museum gaat. Het spel mag je houden en zou je bij andere musea ook kunnen gebruiken.

Klokkenspel museum in Utrecht

Stoomtrein op de Veluwe (volgens mij VSM) is leuk voor kinderen geïnteresseerd in treinen.

Weeshuis museum in Culemborg en marechaussee museum in Buren zijn ook heel leuk.

Het PIT veiligheidsmuseum in Almere is trouwens ook heel erg leuk! Gaat over brandweer, politie, ambulance. Heel interactief en leuk voor kinderen.