Tierpark Nordhorn. Net over de grens bij Tubbergen. Kleinschalige dierentuin en speeltuin. Super leuk voor de kinderen
Onbekendere uitjes voor de zomervakantie
[verwijderd]
Binnen maas
Duinoord(brabant)
Plaswijckpark( rotterdam)
Ik heb een lijstje welke ik bij hou voor als Ik geen inspiratie heb en echt met de jongens de deur uit wil.
- Bijgewerkt
Leuk dames! Iemand nog iets leuks voor een technisch ventje?
Of eigenlijk weet iemand of er een museum of iets dergelijks bestaat van oude telefoons/computers etc?
Linnaeushof in Heemstede
Irrland (Duitsland)
speelboerderij de steenuil in Oirschot
Schateiland in Voorthuizen
Oud valkeveen
Irrland in Duitsland
Watermuseum in Arnhem
Openluchtmuseum Arnhem
De piramide van Austerlitz
Militair museum Soesterberg
Sprookjeswonderland in enkhuizen!
Dat is echt heel leuk! Soort efteling maar dan in het klein maar er is genoeg te doen om je de hele dag te vermaken.
Ik ben er pas geleden geweest met mijn kinderen, ik ging daar ook weleens heen toen ik klein was.
Ze vonden het super leuk!
Het Gouden Woud in Liempde, een grote zandbak met water en overal liggen goudklompjes. De kinderen moeten 100 gram goudklompjes zoeken in het water en zand en dan krijgen ze een muntje waarmee ze een ijsje of zakje snoep kunnen kopen. Daarnaast ook nog een buitenspeeltuintje en voor de ouders heerlijke catering. Voor ons een absoluut succesnummer
Ik vond in de trant van Sprookjeswonderland in Enkhuizen Sprookjeshof in Zuidlaren ook leuk! En daar heb je ook in de buurt Kabouterland Exloo
Oud Valkenveen, Land van Jan Klaassen
Maar allemaal wel voor de kleintjes overigens.
Speeltuin 't Kwekkeltje in Rosmalen is ook heel leuk.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Sprookjeswonderland in Enkhuizen is wel echt alleen voor kleintjes. Het heeft wel een flinke speeltuin waar iets grotere kinderen zich ook wel een tijdje kunnen vermaken en een "sprookjesbos" voor fantasierijke kinderen, maar voor de attracties hoef je voor kinderen ouder dan 7 niet meer te gaan.
Voor kleintjes is het dan wel echt heel leuk. En het is ook een goedkoop uitje. De toegang is niet duur, koffie en thee zijn goedkoop en parkeren is gratis (tenminste, destijds toen wij er waren).
Mijn dochter vond Oud Valkeveen inderdaad ook heel leuk.
[verwijderd]
Mijn dochter vindt klimmen in een klimpark, klimbos of op een klimmuur ook altijd heel leuk. Bij klimparken en klimbossen heb je vaak ook een (of meerdere) parcours voor jongere kinderen (ongeveer vanaf kleuterleeftijd), waar de afstanden van de ene tot de andere hindernis wat kleiner zijn, wat de kinderen dan ook volledig gezekerd af kunnen leggen.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Ik bedenk er nog een. In de Van Zantenhal in Nieuw Vennep is in de schoolvakanties op woensdag en vrijdag altijd een "kinderpretpark", wat inhoudt dat ze er allerlei springkussens, hindernisbanen en luchtkastelen neerzetten. Een soort indoor opblaasattractiepark. Doe je kinderen luchtige kleren aan. Een legginkje tot op de knie is wel fijn, i.v.m. schuren bij glijden. Houdt wel de website in de gaten, want bij te hoge temperaturen zijn ze gesloten. https://www.vanzantenhal.nl/agenda/1416-kinderpretpark-zomer-editie
ja klopt het is wel voor kleinere kinderen. Entree is nog steeds goedkoop en parkeren is ook nog steeds gratis. Eten en drinken was ook goedkoop vonden wij.
- Bijgewerkt
Sprookjeswonderland is inderdaad erg leuk voor kleintjes. Oud valkeveen vindt mijn dochter (net 9) ook nog wel leuk en er is een klein strandje. Kipsate noemde al hans en grietje, is ook erg leuk en lekkere taart!
Verder zijn er leuke speeltuinen in noord Holland zoals de batavier, de swaan, holle bolle boom, de goudvis.
[verwijderd] klinkt leuk!
Naast wat al genoemd is (zelf groot fan van Archeon, Geofort)
Lekker buiten:
Natuurspeeltuin Hoppies in Ammerzoden,
Natuurspeeltuin de Speeldernis in Rotterdam
Speelbos Mastbos Breda
Het Aardbeienterras in Rijsbergen
buiten en binnen:
Biesbosch museum Werkendam
Openlucht museum Arnhem
Marittiem museum Rotterdam
Alleen binnen:
Natuurmuseum Tilburg
Lego museum MiniBillund in Wagenbergen
Video game museum Zoetermeer
Flipperkast museum Rotterdam
[verwijderd] Bij mij om de hoek. Idd leuk!