[verwijderd] ik vind Mina ook niet echt super, ouderwetse associatie.
Maar wel goed uitspreekbaar en duidelijke schrijfwijze en dat vind ik wel prettig 🙂

Of een naam modern is of niet letten wij niet op, zolang wij het mooi vinden en het goed uitspreekbaar is. Of 20 jaar zou een naam sowieso al niet meer modern zijn 😉.

Vindt Mina een lieve naam, zie der een lief meisje bij. Misschien kun je er Amina van maken met als roepnaam Mina. Weet nu even niet wat voor een toegevoegde waarde dat heeft hahah maar misschien toch net iets anders.

Met een Lina als nichtje zou ik al helemaal niet voor Mina gaan.

Ik ken een meisje en ze heet meyra (uitspraak meira) en een Helin, Asmin
oh en Hiranur (uitspraak hieranoer)

Ik vind Iman en Rania mooie Arabische namen. Maar ik ken er niet zo heel veel.

Ik denk aan jeetjemina. 😉 Maar zou er prima aan wennen, als een leuk meisje zo heet ben ik die associatie zo weer kwijt hoor! 🙂 Ik ken verder niet zoveel Arabische namen, maar wel heel leuk om ze allemaal te lezen in dit topic, zitten veel mooie tussen!

De helft is vast al genoemd, maar goed:
    Noor/Nora(h)
    Nur/Nour
    Farah
    Raja/Raya
    Sirin
    Isra
    Jara/Yarah
    Nisa
    Esma
    Zahra/Zehra
    Sanae
    Leyla/Leila/Laila
    Irem
    Nyla
    Diya

13 dagen later

[verwijderd]
    mooi! Onze oudste ook 🙂

Verder nog Nawal, aicha of Sofia..?

Ik ben erg voor Mina trouwens

11 dagen later

Ik vind Mina leuk! In het Pashto betekent het liefde. Tahmina betekent dan iets als diepe liefde.

Sanae
    Sahar
    Leyla
    Amina
    Amira
    Malak
    Nouria
    Amal
    Zohra
    Zainab
    Farah
    Sara
    Ava
    Safia

Mina staat nog steeds bovenaan de lijst! Ben nog steeds geen andere naam tegen gekomen welke binnen ons gezin past. Nuha vind ik ook mooi, vraag mij alleen wel af of iedereen dit goed gaat uitspreken, vandaar dat Mina mijn voorkeur heeft.

19 dagen later
      2 maanden later

Lovely83 oehh die eerste 2 vind ik mooi! Mina vind ik iets minder, omdat ik het associeer met een ouderwetse Hollandse oma naam 🙈
      Ik vind Nuria ook wel mooi in jouw lijstje passen!