[verwijderd]
onze jongste heet Norah
Korte Arabische meisjes naam
[verwijderd]
Lovely83 mooie naam. Mijn jongste ook
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Mira
Yarah
Alina
Farah
Inaya
Rana
Isra
[verwijderd]
Seloua
Fadia
May (mai, niet op zn engels)
Nadia
Rasha
Rania
Nour
Khaula
Ruba
Rula
Hiyam
Nisrin
Amal
Lubna
Khulud
Wat leuk nog een prinsesje
Van harte gefeliciteerd
- Dua
- Nada
- Yara
- Ilana
- Assia
- Dalia
- Imani
- Shadiya
- Bijgewerkt
Leyla
Selma
Dania
Yara
Ines
Meysa
Amani
Dina
Noor
Isra
Nada
Aicha
Aya
Dua
Voor nu staat Mina boven aan de lijst!
- Bijgewerkt
Israe
Nia
Hiba
Nimra
Aya
Doua
Safae
Houda
Hind
Dina
Mouna
Samia
Rania
Jennah
Asia
Zohra
Ik vind Mina trouwens ook heel mooi (onze dochter heet Lina )
Ayla!
Denk alleen niet heel arabisch maar wel een mooie naam.
- Bijgewerkt
Aasiya (oudste haar naam hier)
Mina heel leuk (onze oude cavia heette zo )
Hajar
Mulki
Shukri
Aya
Isra
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Ik denk dat ik de enige ben die Mina niet leuk vind, maar dat komt door de associatie die ik ermee heb. Toen ik klein was, woonde mijn oma in een flat. Haar bovenbuurvrouw klaagde vaak over geluidsoverlast. Mijn oma kreeg daar ontzettend de zenuwen van. En geen idee over wat voor geluidsoverlast ze het dan had, want mijn opa en oma woonden daar samen, als gepensioneerd echtpaar. Als wij langskwamen was mijn oma altijd extra zenuwachtig, want ja, drie kinderen, die maken geluid. Na een bezoek of bij een logeerpartij was het steevast weer raak, dan stond zij of haar man weer boos voor de deur, of ging ze op de verwarmingsbuizen slaan. We noemden haar altijd boze Mina! (Een verbastering van haar echte naam. Geen idee meer hoe ze echt heette trouwens.
)
[verwijderd]
Ik moest bij mina aan de dolle mina's denken haha
- Bijgewerkt
Ik vind Lina heel leuk, alleen heb het idee dat die naam wel extreem populair is. Beetje Julia, Emma, Sophie idee. Mina vind ik wat te ouderwets en dan niet βleuk ouderwetsβ, zeg maar...
Esklessebes
inderdaad niet Arabisch en zo heette vroeger onze hond
[verwijderd] ik vind Mina ook niet echt super, ouderwetse associatie.
Maar wel goed uitspreekbaar en duidelijke schrijfwijze en dat vind ik wel prettig
Of een naam modern is of niet letten wij niet op, zolang wij het mooi vinden en het goed uitspreekbaar is. Of 20 jaar zou een naam sowieso al niet meer modern zijn .
- Bijgewerkt
Vindt Mina een lieve naam, zie der een lief meisje bij. Misschien kun je er Amina van maken met als roepnaam Mina. Weet nu even niet wat voor een toegevoegde waarde dat heeft hahah maar misschien toch net iets anders.