Nieke Ik vind Lina heel leuk, alleen heb het idee dat die naam wel extreem populair is. Beetje Julia, Emma, Sophie idee. Mina vind ik wat te ouderwets en dan niet โleuk ouderwetsโ, zeg maar...
Toch6 [verwijderd] ik vind Mina ook niet echt super, ouderwetse associatie. Maar wel goed uitspreekbaar en duidelijke schrijfwijze en dat vind ik wel prettig ๐
Lovely83 Of een naam modern is of niet letten wij niet op, zolang wij het mooi vinden en het goed uitspreekbaar is. Of 20 jaar zou een naam sowieso al niet meer modern zijn ๐.
Louelle81 Vindt Mina een lieve naam, zie der een lief meisje bij. Misschien kun je er Amina van maken met als roepnaam Mina. Weet nu even niet wat voor een toegevoegde waarde dat heeft hahah maar misschien toch net iets anders.
Huggybird Ik ken een meisje en ze heet meyra (uitspraak meira) en een Helin, Asmin oh en Hiranur (uitspraak hieranoer)
Lovely83 iMoeder iman vind ik ook mooi โค๏ธzo heet een vriendin van mij ๐. Gelukkig hebben we nog even! Voor nu: Mina/ Minah Nuha Mouna
Aries Ik denk aan jeetjemina. ๐ Maar zou er prima aan wennen, als een leuk meisje zo heet ben ik die associatie zo weer kwijt hoor! ๐ Ik ken verder niet zoveel Arabische namen, maar wel heel leuk om ze allemaal te lezen in dit topic, zitten veel mooie tussen!
Nieke De helft is vast al genoemd, maar goed: Noor/Nora(h) Nur/Nour Farah Raja/Raya Sirin Isra Jara/Yarah Nisa Esma Zahra/Zehra Sanae Leyla/Leila/Laila Irem Nyla Diya
Koekie83 [verwijderd] mooi! Onze oudste ook ๐ Verder nog Nawal, aicha of Sofia..? Ik ben erg voor Mina trouwens
Nescio Ik vind Mina leuk! In het Pashto betekent het liefde. Tahmina betekent dan iets als diepe liefde. Sanae Sahar Leyla Amina Amira Malak Nouria Amal Zohra Zainab Farah Sara Ava Safia
Lovely83 Mina staat nog steeds bovenaan de lijst! Ben nog steeds geen andere naam tegen gekomen welke binnen ons gezin past. Nuha vind ik ook mooi, vraag mij alleen wel af of iedereen dit goed gaat uitspreken, vandaar dat Mina mijn voorkeur heeft.