Ik zou besparen op kleding. Als je dat alleen s avonds draagt, kan je makkelijk 4x aan. Misschien enkele extra shirts (weet niet hoe schoon je dochter eet bv).
Grillplaat, frituurpan, fohn, krultang, stijltang, scooter, zou ik allemaal thuis laten haha. Je kan toch gewoon olie in een pan op het kooktoestel doen en daarin frituren als je perse wilt? En ook een tosti gebakken in de pan, is veel lekkerder. En als je daar fietsen huurt of een bolderkar, kan je ook boodschappen mee doen.
Ik zou alles van je apotheek meenemen, maar qua hoeveelheid gewoon in een klein toilettasje proppen. Ik neem dat alles ook mee, maar meer om zeg maar 1 á 2 dagen mee door te komen, en de kans te krijgen om een apotheek te vinden. Doosjes thuis laten, alles in zakjes met een stuk gebruiksaanwijzing erbij, wat je in de apotheek kan laten zien.
Handdoeken zou ik 5 pp meenemen en dan wekelijks wassen. Standlakens zou ik als je dagelijks naar strand gaat ook wat meer meenemen en bij de wekelijkse was gooien.
Schoenen: 1 paar dichte en 1 paar open en evt 1 paar slippers.
Wat je ook kan doen, is gewoon een koffer neerleggen en alles wat niet past eruit laten 😃
En bedenk jezelf: Je zit in Italië, als je wat mist, is daar zeker te weten ook te krijgen!