Ik heb helemaal niet het gevoel dat we bijna op vakantie gaan. Normaal ben ik nu alle kasten in huis al aan het leegtrekken en uitsoppen, lijstjes aan het maken en vooral aan het stressen wat er allemaal mee moet.
We gaan 3 weken met de auto naar het gardameer in Italie. Op de heenweg 1 overnachting in oostenrijk, terugweg vlieg ik met de kinderen terug.
Wat pakken jullie in voor 3 weken camping (in mijn geval glamping) we hebben een appartement en op de camping hoef ik verder niet te koken, ik neem wat lekkers mee en wat kleine boodschappen zodat we de eerste dag niet meteen naar de supermarkt moeten maar voor de rest koop ik veel daar. Wat staat er op jullie lijstje? Ik probeer hem elk jaar kleiner te maken omdat er elk jaar te veel mee gaat. . Koken doe ik daar ook niet. Onbijten en lunchen doen we ook gemiddels 5 van de 7 dagen in de week buiten de deur. Man heeft nu op zijn lijstje dingen die van mij niet mee hoeven, grillplaat (voor tosti of hamburger/satestokje tussen de middag), frituurpan voor een bittergarnituurtje laat in de avond. Ik ben dingen als fohn, krultang, stijltang elk jaar mee en gebruik de laatste 2 eigenlijk heel weinig maar dat is weer een gevalletje wat als. Net als mijn reistas vol medicijnen (anti diaree, ors, neusspray, keeltabletten, hoestdrank, paracetamol, ibuprufen, zetpillen), blarenpleisters, pleisters verband enz. Nog nooit nodig gehad maar je weet maat nooit. De andere gezinnen pesten me altijd met mijn vakantie apotheek. De pest is dat onze vrienden met onze bus gaan en ruimte geen probleem is. Maar het weer uitpakken en wassen thuis is altijd zo een ding dat ik daarna meteen weer aan vakantie toe ben.
Waar zouden jullie in schipperen met inpakken?
Hoeveel setjes kleding neem je mee? Ik dacht zelf aan 12 setjes per persoon (iedereen kan alles 2x dragen, overdag loopt iedereen in zwemkleding en normale kleding word alleen in de avond gedragen. Mijn guilty pleasure zijn mijn en dochters slippers en sandalen bij bijna elk setje kleding hebben we een paar.
Hoeveel handdoeken? Ik dacht aan 5 handdoeken om na het douchen af te drogen per persoon zo doet iedereen 4 dagen met 1 handdoek (ben ik thuis eigenlijk vies van) Ik neem express oude handdoeken mee zodat ik ze daar weg kan gooien en thuis niet meer hoef te wassen. Stranslakens 12 stuks, iedereen 1 stuk om een hele week mee te doen, twijfel nog om hamamdoeken aan te schaffen neemt wat minder ruimte in.
Ik ben in principe niet van plan om daar te wassen tussendoor, hooguit 2x strandlakens en beddengoed
Echt alle tips zijn van harte welkom!!! Ik wil gewoon eens als een normaal gezin met 4 koffers op vakantie ipv met een bus afgeladen tot het plafond.
Oh ja, fietsen voor de gezinnen laten we dit jaar voor het eerst thuis en huren we daar, wel gaat de electrische scooter mee voor kleine boodschapjes even snel te doen op de camping zelf.