Ik vind het een wezenlijk verschil of je als vrijwilligers een openbaar forum runt voor iedereen die daarin geïnteresseerd is, of dat je een service gaat verlenen voor een exclusieve groep mensen. Dat laatste, daar ben ik zelf nooit geïnteresseerd in geweest. Mijn idee bij dit forum was dat het een toegankelijk platvorm zou zijn voor mensen die op een andere manier wilden praten over alles dat met ouderschap te maken had (dus zonder bemoeienis van adverteerders, zonder onderwerpen die taboe waren, zonder advertenties en het doorverkopen van gebruikersdata dmv cookies). Dit forum is wat mij betreft niet uitsluitend voor mensen die van ZP af komen en hier verder willen praten. Als je de foruminhoud dichtzet, is het voor buitenstaanders niet duidelijk wat ze hier kunnen doen, is het forum niet vindbaar en hou je het exclusief en krijg ik persoonlijk het gevoel dat ik een dienst aan het verlenen ben voor specifieke mensen. Dan had ik net zo goed ledengeld kunnen vragen ipv een doneeractie op te zetten. Kunnen jullie je dat voorstellen?
Ik ben mij er overigens nooit bewust van geweest dat deze wens leefde onder de forummers, aangezien jullie ook gewoon van een openbaar forum gekomen zijn en ik het verzoek om het besloten te maken, nooit op ZP heb gelezen. Ook daar konden buurvrouwen, collega's en familieleden jullie posts lezen. Wat is er veranderd?