Bloem ja, zo voel ik het ook. Ik snap echt dat zo'n groepje zoals wat @[verwijderd] beschrijft echt meerwaarde heeft, dat je daar dingen bespreekt die je niet open en bloot op een forum wil zeggen. Maar om je dan af te gaan zonderen met een groepje om dat je bijvoorbeeld in dezelfde maand bent uitgerekend (sorry @[verwijderd] , gewoon een voorbeeld) vind ik dan weer raar. Ik kan de voordelen niet goed tegen de nadelen vinden wegen.
Misschien helpt het ook niet dat ik tot nu toe best het gevoel heb hier op de site van kliek vorming en erge group think, dat wordt misschien minder naar mate we langer weg zijn van zp. Maar nu zijn bepaalde gedachten en meningen not done hier en dan is de mogelijkheid tot privé groepjes best link lijkt me, qua pesten. Ik heb voor mezelf nog niet het idee dat ik hier open en bloot mensen op kinderachtig gedrag aan kan spreken en ben ik huiverig om ze een mogelijkheid te geven om buiten het zicht kinderachtig gedrag en grotere group think met elkaar te gaan ontwikkelen.