Bloem We hebben rolluiken. Dat scheelt veel. Overdag alles potdicht houden (ramen en rolluiken dicht). En ‘s nachts de ramen open en rolluiken op ontvluchting of soms toch verder open. s’Ochtends dan alle ramen wagenwijd open en ook beneden alle deuren (achterdeur en voordeur en tussendeuren) en ramen open zetten zodat het doorwaait. Ik ben hier als het warm is super bewust mee bezig. Mijn vriend helaas niet zo, dus als ik werk op zo’n hete dag dan kom ik vaker thuis in een oven😡 terwijl daar best goed iets aan te doen is.
Miek89 S ochtends vroeg luchten en daarna alles dichthouden werkt hier het beste. We hebben de tuin op het zuiden dus t is dan echt heel heet. Gelukkig zonnescherm dus dat houdt iets tegen. Maak me meer druk om de oudste op school eigenlijk. Heel de dag palle zon op het lokaal en geen airco en geen zonnescherm 😳 Heb wel besloten dat ik hem thuis hou als het niet gaat. T is nu al heet namelijk in de klas. Woensdag is hij gelukkig vrij dus dat scheelt al een dag 😁
Pietje1987 Miek89 hier inderdaad ook een plat dak! Wel airco, maar die schijnt niet super te zijn. Ergste geval haal ik haar eerder op, dat zien we dan wel. Ze is toch nog niet leerplichtig 😆
[verwijderd] Lumihiutale is een optie, maar ben er nog niet precies uit hoe ik dat wil gaan doen zonder het uitzicht te beperken of me blauw te betalen.. vooralsnog blijft hij lekker binnen en lucht ik de kamers een voor een wanneer hij ergens anders is.
Ysabella [verwijderd] toen wij in een appartement woonde hebben wij een katten net gespannen die wij ook opzij konden schuiven.
Snoeki [verwijderd] is schrikdraad rondom je balkon geen oplossing misschien? Heeft vriendinnetje me om de tuin en werkt als een tierelier.
[verwijderd] Hier vanaf 11 uur vol de zon op ons woonkamer raam... dus s ochtends vroeg alles open tot de temperaturen stijgen en dan gaan alle gordijnen dicht en zonnescherm uit en ventilator in woonkamer aan. Redelijk te doen zo
Hooyo-shimbir Onze tuin zit op het noord westen en daardoor vanaf 16.00 zonsondergang de zon op de schuifpui welke kamerbreed is 😬 Dinsdag word het zonnescherm geplaatst ! Zo blij mee. Deur staat hier open en de gordijnen dicht van de woonkamer. En we hebben een ventilator. Verder eet ik gewoon maar heel veel ijs.
2littlemonkeys Zonnescherm naar beneden en boven alle rolluiken en ramen dicht. Je doet er niet heel veel aan ben ik bang als het komende week 33 graden wordt, maar het helpt wel iets....
[verwijderd] Wij proberen de zon zoveel mogelijk buiten te sluiten. Dus zonwering naar beneden. Gordijnen dicht en in de ochtend een avond luchten. Ik wil graag zonwerende screens aan de buitenkant laten plaatsen, maar we moeten daar nog even voor sparen.
Manque Niks, het is bij ons toch geen optie om er iets tegen te doen (want geen isolatie in een oud huis), dus ik ga dat gevecht niet aan. Het komt zoals het komt hoor.
[verwijderd] Manque Hier hetzelfde. Huis van 150 jaar oud. Zeker de bovenste verdieping is een sauna nu. Begaande grond is juist lekker koel!
Marshmallow Ysabella oh dat is hier ook wat, heb nu gaas, maar nu kan ik geen parasol gebruiken als ik dat wil...
[verwijderd] Wij hebben een vrij koel appartement op de leef etage. Boven is het afgrijselijk war, maar gelukkig kunnen we overal de ramen open zetten.
Toch6 Hm man had niet alle gordijnen goed dicht gedaan en 1 raam open laten staan dus nog warm binnen. En buiten vies benauwd nu. Hopelijk koelt het zo af