Rosemary er zijn ook veel schippers die een huis hebben en juist het weekend thuis zijn.
De mensen die komen komen echt uit heel veel verschillende kerkverbanden. En sommige komen altijd als ze kunnen en sommige afhankelijk van de predikant die komt en sommige christelijke schippers nooit omdat ze er niet achter staan. De predikant is een Nederlandse predikant, ook uit verschillende kerkverbanden.
Een beetje afhankelijk van de predikant is de dienst, maar overhet algemeen wel dezelfde grote lijn in de volgorde.En na de dienst is er koffie, wat regelmatig langer duurt dan de dienst π
Er zit volgens mij wel verschil tussen Duisburg en Mannheim maar daar heb ik me niet in verdiept, we gaan naar allebei als dat uit komt.
Rosemary Nemen de kinderen wel eens een vriendje mee naar boord
Een vriendje van de oudste is nu 2 of 3 x meegeweest. Afgelopen zomer 2 buurkindjes/klasgenootjes van de oudste 2. Voorwaarde is wel dat ze minimaal 1 zwemdiploma hebben. Geen diploma = sowieso nee. En ik wil ook niet elk kind mee.
Maar vaak is het lastig te regelen omdat ouders een uur rijden al gauw ver vinden π