Pff kan me echt kwaad maken om zo'n type.
Ik heb maat 48 en draag 3 tot 4 dagen per week zo'n legging naar de sportschool en liep dit weekend ruim 50km. Ik ken ook genoeg dames met maat 38 die nooit sporten en al aan het hijgen zijn wanneer ze de trap op lopen. Ik zeg niet dat er 0,0 samenhang is tussen gewicht en fitheid, maar lang niet zoveel als er vaak wordt geïmpliceerd. Die opmerkingen (dat ze het onwaarschijnlijk vindt dat een vrouw van deze omvang überhaupt sport) van Olcay raken kant noch wal.
Waar ik me het kwaadst om maak bij wat ze zegt, is dat de maten van deze paspop volgens haar de grenzen van het toelaatbare overschrijden. Ze trekt meerdere keren de grens tussen 'een maatje meer' en deze paspop, die volgens haar 'plusplusplussize' is. Er zijn al aanduidingen voor maatvoering. die noemen we MATEN. Daar hoef je niet ook nog een keer andere woorden voor te bedenken. Als je zegt: ik heb maat 38, ik heb maat 48, dan snappen we toch prima wat er bedoeld wordt? Maar nee, mevrouw wil nog even duidelijk maken dat maat 48 gewoon te ver gaat voor een sportmerk en dat het effectbejag is.
Ik denk overigens niet dat Nike de zware vrouwen een warm hart toedraagt hoor, de markt vraagt gewoon om grote maten. Mensen hebben steeds meer overgewicht. Dus ik vind het ook een beetje schijnheilig dat Nike nu meevaart op die hele pride- en body-positivitytrend. Nike wil gewoon leggings verkopen.