[verwijderd] ik snap het, maar weet je, als je je hele leven geconfronteerd wordt met je gewicht (soms periodes nauwelijks en soms heel veel), dan ga je het je wel aantrekken. Het is echt verrot dat mensen constant een oordeel hebben, dat doet echt wat met je. En bij mij is het ook meteen zichbaar, je kan er niet omheen. En als men jou niet kent, dan zien ze een normale blonde vrouw, weten zij veel van jouw situatie.
En het ergste vind ik dat ik zelf altijd dik zal blijven in mijn hoofd, hoe slank ik ook ben. Ik zal zo een foto plaatsen van toen ik 21 was. Ik heb die foto na ongeveer 10 jaar weer een keer gezien en het eerste wat ik deed was huilen. En niet omdat ik toen weer wat zwaarder was, maar omdat ik nog zo goed weet hoe ik me toen voelde, namelijk dik en niet goed genoeg voor de wereld. Ik was verdrietig omdat ik toen niet inzag wat ik 10 jaar later wel zag, dat ik een prachtige jonge vrouw was! Mijn zelfbeeld was voor mijn 20ste al zo laag door mijn gewicht en ik was zo ontzettend onzeker, en dat alleen maar omdat ik overgewicht had. En niet eens extreem.. Dat vond ik zo verschrikkelijk confronterend, ik had met heel m'n hart gehoopt dat ik mezelf toen anders kon zien. En ik weet dat ik hier niet alleen in sta, veel vrouwen en mannen ervaren dit.
Even voor de beeldvorming, hier was ik 21 en knetter onzeker over mijn uiterlijk en gewicht: