Bedankt voor alle reacties! Het doet mij goed om te lezen dat jullie er net zo over denken (al had ik stiekem ook niet anders verwacht).
@Angel1980 het gaat nu goed met hem, lief dat je het vraagt! Hij is enorm geschrokken en hij gaf net aan dat hij dit zelf ook tegen de juf wil zeggen met 1 van ons erbij. Dat gaan we dus wel regelen dinsdag 🙂
@Madeliefje06 ik ken deze juf helemaal niet, het is niet zijn eigen juf maar van de andere groep 3 (hij is 7). Of dit voor haar een normale reactie is, durf ik ook niet te zeggen al mag ik hopen van niet....
als mijn zoon bij zijn arm gepakt wordt om de aandacht te krijgen van de juf of om even meegenomen te worden is dat weer anders. Dit was echt heel ruw en hardhandig namelijk, vooral die greep in zijn nek.
@Cactusje Tsjah.... hij had niet bij het raam mogen kijken wie hem en zijn vriendinnetje kwam ophalen maar direct naar beneden moeten lopen. Hij had dus moeten luisteren, aldus de juf. Ik vraag mij ook af of ze dit vaker doet, maar ik ken haar helemaal niet verder. Dit is iets heel lulligs geweest, maar ik weet dat kinderen je soms behoorlijk op de zenuwen kunnen werken 😅
@Ysabella Ik had altijd verwacht dat ik volledig zou flippen en in een soort van hulk zou veranderen als ik zoiets zou meemaken. Ik verbaasde mijzelf echt dat ik zo rustig bleef en in nette woorden de juf te woord stond 🙈
@[verwijderd] er is nog nooit zoiets gebeurd bij mijn zoon op school. Hij is nu 7 🙂 Zijn eigen juf zegt altijd dat hij heel goed op zijn gedrag is aan te spreken als hij soms de grenzen opzoekt. Dat deze juf nu zegt dat hij absoluut niet luisterde en brutaal deed, lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Dan had ik dat soort signalen ook al wel in eerdere klassen of andere juffen/opvangleidsters moeten horen denk ik dan.
@ de rest: bedankt voor de reacties!
we gaan dinsdag de juf in kwestie opzoeken en nogmaals het gesprek met haar aan. Ook omdat onze zoon zelf heeft aangegeven heel erg geschrokken te zijn en dit met de juf wil bespreken. Hij durft nu ook niet meer langs haar te lopen, niet letterlijk zijn woorden maar aan de manier waarop hij zegt naar de klas te gaan lopen leid ik dat af.