Wie heeft/had/was een wakkere baby...?
Je weet wel, zo eentje die slapen compleet overbodig vindt, die reageert op zn bed alsof je ‘m in een martelwerktuig legt (maxicosi idem) een wandeling in de kinderwagen vooral ziet als een mogelijkheid om de wereld nog beter te kunnen bekijken, die s nachts niet alleen meerdere keren wakker wordt voor een fles, maar ook voor “de gezelligheid”. Zo eentje waarbij inbakeren leidt tot een woede-aanval waar mn peuter nog wat van kan leren, die slapen op je arm alleen accepteert als je niet alleen rondjes blijft lopen totdat je parket versleten is, maar waarbij je ook een (oncharmante) “hups” moet toevoegen voor enig effect, maar die wakker wordt zodra hij merkt dat je ook maar overwéégt om te gaan zitten... Draagdoek? Een absolute inperking van zn bewegingsvrijheid.. Schommelstoel/wippertje/babyhangmat/etc etc? Nice try...
Slapen in de wandelwagen + speen + strak ingestopt? Alleen op een off-road parcours wat zich ook prima zou lenen voor een obstacle run of het WK Motorcross en dan voor max 20 min.
Ik ben ondertussen 10 kilo lichter (Yes!) een hoop grijze haren verder, expert op t gebied van de drie “R-en” en alle mogelijke slaapmethodes die er zijn, ben licht ontvlambaar als iemand (goedbedoeld) zegt dat je vooral op de eerste slaapsignalen moet letten en ben bovenal gesloopt!
En dan toch maar weer janken van geluk als ie z’n oogjes opendoet en lief naar me glimlacht.
Wat ik hier mee wil? Geen idee, maar ben het even kwijt. Herkenning is welkom. 😉