Mijn man en ik hebben al lang een kinderwens, maar we moesten die steeds uitstellen.
In de eerste periode zaten we namelijk met veel onzekerheid over zijn verblijfsvergunning, woonplaats, werk, etc. We wilden eerst rustig settelen zonder een baby overal heen te hoeven slepen.
Nu zaten we eindelijk in rustiger vaarwater, tot ik me besefte dat ik me niet thuis voel in mijn huidige werkomgeving. Ik heb de sprong gewaagd en me ingeschreven voor een deeltijd opleiding voor 2 jaar. 20 uur werken, 20 uur opleiding. Dit gaat waarschijnlijk erg pittig worden.
Hierdoor is onze kinderwens opnieuw in de ijskast beland. Ik merk de laatste tijd dat ik dat steeds moeilijker ga vinden, en zeker als het aan mijn man lag hadden we al 3 kinderen... Ik vind het moeilijk om hem te laten wachten voor mijn werk geluk, ook al staat hij achter me. Maar weer 2 jaar wachten lijkt zo lang.
Dus ik ben benieuwd naar ervaringen van moeders met kinderen, die studeren en werken tegelijk. Is het haalbaar? Hoe combineren jullie je werk met je kinderen?
Als je het opnieuw mocht doen, zou je het dan weer doen of afraden?