Aan de overkant woont een ouder echtpaar. Hij ligt geregeld in het ziekenhuis. Vanmiddag zag ik haar in een taxi stappen en toen dacht ik nog, goh zal haar man weer in het ziekenhuis liggen?
Vanavond zat ik op de bank en ik zag haar steeds in de voordeur staan. Dan liep ze een stukje de straat op en af en dan ging ze weer naar binnen. En na een paar minuten kwam ze weer naar buiten.
Mijn man is na een uurtje eens gaan vragen of er iets aan de hand is. Kwartiertje later belde hij of ik even kom komen. Ze was haar man kwijt zei ze. Ze was even naar de buren geweest en toen ze terug kwam was hij weg.
Ik zei dat ik dacht dat hij in het ziekenhuis lag maar daar wilde ze niks van weten. Ze hadden vanavond samen gegeten.
Ik heb het ziekenhuis gebeld. Daar hebben ze het nagekeken en haar man was idd opgenomen daar. Maar mevrouw geloofde er niets van. Het ziekenhuis heeft me doorverbonden met de hap omdat ik aangaf dat ze echt helemaal in de war was en volhield dat haar man was weggelopen.
De hap vroeg of we met haar langs konden komen. De kinderen liggen in bed dus ik ben thuis gebleven en man is met haar naar de hap nu.
Ze zeiden bij de hap ook nog dat ze het niet vaak meemaakten dat buren zich over andere buren zorgen maakten. Wil er niet aan denken wat er gebeurt zou zijn als we niet waren gaan vragen of er iets was.
Ik hoop wel dat ze haar opnemen en niet naar huis sturen in deze toestand.
Moest het even kwijt.