Ik vind het vooral jammer dan andere willen bepalen over hoe jij het moet doen.
De politiek vind dat vrouwen meer moeten werken, baudet vind dat vrouwen terug achter het aanrecht moeten.
Beidde ben ik gewoon niet mee eens. Laat elk gezin zelf bekijken wat voor hen het beste werkt.
als je als vrouw het te zwaar vind om te werken met kleine kinderen, dan moet je stoppen met werken. als je als vrouw thuis zit en je bent stik ongelukkig omdat je niet kan werken en je de muren op je af ziet komen... dan moet je wel gaan werken.
Waarom niet gaan voor gelijke rechten. Waarom moet de politiek bepalen hoe ik ga leven? Omdat baudet vind dat het beter is als ik thuis blijf? Omdat er enkele vrouwen zijn die het te zwaar vinden? Moet ik daarom minder/stoppen met werken? Kunnen die vrouwen dat dan niet beter zelf doen? En kan baudet dat niet gewoon met zijn vrouw uitvechten?
Maar net zo goed vice versa, ik wil niet fulltime werken en wordt gek van al die mediaberichten dat vrouwen meer moeten gaan werken. Liever niet. Ik werk nu 32 uur en straks ga ik naar 24 uur. Ben daar heel blij mee.
Waarom zo die extremen. Tussen fullwime werken en fulltime thuis, zitten nog legio mogelijkheden. Kijk daar eens naar. Maak het makkelijker om 8-16-20-24-32 uur te werken, ook voor mannen. Volgens mij behaal je veel meer winst, in welk huwelijk ook, als mensen eigen keuzes kunnen maken over hoe ze gelukkigst zijn en niet door de politiek die vind dat je gelukkiger bent als je of fulltime werkt of fulltime thuis zit.