Meneer slaapt nog steeds heel veel. Gister is ie naar mijn idee maar weinig wakker geweest. Is het verveling of heeft ie iets onder de leden? Toen de kooi gisteravond dicht ging wilde hij plotseling toch wel graag aandacht, liet zich ook weer kriebelen door de tralies heen. Nu was ik er wel op bedacht dat ie eventueel zou gaan bijten dus telkens maar kort gedaan. Mijn man had ook al een beet te pakken met het kriebelen, maar hij heeft dik eelt dus doet hem eigenlijk geen pijn. Tijdens de lunch en avondeten wil hij wel steeds graag aan tafel. Bij de lunch krijgt hij een stukje broodkorts, stukje eiwit en soms een stukje vlees van wat de kinderen op hun brood hebben. Ik zet dan een bordje op zijn deurtje, eerst even laten proeven en dan moet hij naar het deurtje komen als hij verder wil eten. Dat gaat vaak wel goed, bij het avondeten is het wat lastiger om hem naar beneden te krijgen, da's eigenlijk ook wel de schuld van mijn man want hij geeft het dan wel door de tralies heen. Er is voor de papegaai dan natuurlijk geen reden om naar het bordje toe te gaan als hij het toch wel krijgt zonder er moeite voor te doen. Oké, het ziet er hartstikke grappig uit als hij de vork afpakt en daar zo zit met een vork in z'n pootje 🤣, maar het is natuurlijk de bedoeling dat hij die kooi uit komt. Hij moet echt die kooi uit, zijn snavel lijkt te vergroeien. Nu kan er waarschijnlijk nog iets aan gedaan worden zonder dat het blijvend scheef staat. Als ik te lang wacht zal hij steeds opnieuw aan zijn snavel geholpen moeten worden, als hij er dan last van heeft.... KOM UIT DIE KOOI!!