Groeien.
Kleine papegaai lijkt goed te groeien nu ik de weegschaal goed heb. Vandaag woog ie 11 gram met dan gister en gister ook 11 gram meer dan eergisteren. Ook zie ik elke dag steeds meer dons dat is verruild voor veren. Zijn rug is nu bijna helemaal bedekt met veertjes. Zijn buikje zit nog vol dons maar dat veranderd ook langzaam. Ik zal blij zijn als hij helemaal in de veren zit, dan liggen die velletjes niet meer overal. Dat 'probleem' is natuurlijk ook maar tijdelijk.
Pap.
Ondanks dat ik me heb laten vertellen dat het geen kwaad kan dat hij minder pap wil eten dan dat hij zou moeten geef ik hem toch nog 3x per dag pap. Ik let er nu op dat ik het zo ver mogelijk achterop zijn tong spuit zodat hij eigenlijk geen andere keus heeft dan het doorslikken. Ik hou mijn met ene hand zijn kopje vast en met de andere de spuit. Als hij echt gaat tegenstribbelen stop ik er wel mee. Hij doet dat eigenlijk pas als de spuit bijna leeg is, hij heeft z'n portie pap dan ook wel gehad. Dat ik hem toch soort van dwing om pap te eten heeft de volgende reden, voor een baby tot een jaar is melk de hoofd voeding. Leuk natuurlijk dat hij/ zij dan al graag of liever gewoon eten eet, maar die melk is het belangrijkste. Als hij nog bij z'n ouders had gewoond zou hij ook nog vooral pap krijgen. Ik hou dus voor nu gewoon het schema aan hoeveel pap hij zou moeten krijgen.
Verzekering.
De andere papegaai was verzekerd. Deze loopt nog steeds omdat die voor een jaar vast staat. Ik moet dus nog even bellen of ik de verzekering over kan zetten op deze. Ik hoop dat ze daar niet moeilijk over gaan doen. Voor ik kan bellen moet hij eerst een naam hebben natuurlijk, die hebben we nog steeds niet. Daar moet ik dus echt even mee aan de slag. Zijn ringnummer heb ik al wel opgeschreven voor de verzekering, maar die naam is toch lastig.