• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Youtan deze heb ik nu op het oog http://www.ekosport.nl/dakine-womens-heli-pack-12l-seashore-18-p-9-28452.html?lgw_code=9643-9-28452&gclid=EAIaIQobChMI35jm2ez83wIVyoeyCh0ZQwkXEAQYASABEgJRSPD_BwE#ectrans=1

Mijn man skiet niet en met twee kinderen lijkt het mij handig om ook mijn handen vrij te hebben. Daarnaast vaak wat kleine spullen voor de kinderen bij me, water voor mijn medicijnen etc. Rugzak moet wel echt goed zitten is mijn eis.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] ik ga normaal twee keer. Een keer met gezin en een keer met andere ski fanaten. Ik heb mijn enkelbanden gescheurd en kan daarom nu niet skiën. Ik hoop over vier weken wel 🙏

• [verwijderd]

[verwijderd] oooh noo! Wat balen zeg! Ik duim met je mee!

[verwijderd] wij genieten volop! Alle dagen goed weer tot nog toe.
    Oudste gaat echt lekker met skiën, al is t wel erg vermoeiend t skiën, sleeën en spelen.
    Jongste ook een beetje aan t glijden op de ski's, super schattig!

Wij hebben t ook al over wintersport volgend jaar gehad, volgende week als we weer thuis zijn ga k gelijk zoeken.

• [verwijderd]

Youtan dat lijkt inderdaad ook een handige rugzak. Nu twijfel ik 😬. Die van dakine lijkt wat compacter en lijken de banden wat breder = beter zitten? Er kan ook een waterzak met slang in. Ik heb last van een extreem droge mond door medicijnen en dan kan ik regelmatig een slokje nemen.

Van decathlon is weer handiger, omdat je volgens mij zelfs twee paar kinderskies plus eigen skies kwijt kan. Hoe ideaal is dat!

Nu weet ik het niet meer. En bedankt he 😂

• [verwijderd]

Noordeling dat klinkt lekker zeg! Hoe oud zijn je kinderen? Onze kinderen skiën eigenlijk nooit de hele dag. Anders zijn ze echt kapot aan het einde van de week en gaat het plezier er ook over. Inderdaad een combi van skiën, sleeen, lekker in de sneeuw spelen, maar ook bordspelletjes doen in de ski hut. Neem vaak iets van kwartet of memory mee de berg op.

[verwijderd] ik ben 2 weken nadat ik mijn enkelbanden flink scheurde op wintersport gegaan. Snowboarden gaat absoluut niet. Maar skiën kan wel prima. Je enkel zit vrij goed vast in een skischoen. Wel lopen met gesloten schoenen. Niet open zetten als je gaat lopen.

Het herstel van mijn enkelbanden verliep wel duidelijk trager door mijn actie (ik zou het nu nooit meer doen)

Ik zou zeker een brace meenemen voor als je gaat wandelen over gladde ondergrond met gewone schoenen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

1981mama na twee weken past je voet toch nooit in een skischoen? Het is nu 4 weken geleden en mijn voet zwelt nog steeds halverwege de dag op. Twee weken geleden was het echt nog een olifantsvoet en lopen nog onmogelijk. Skien was niet echt een optie toen (en nog steeds niet). Ik vond een dekbed op mijn voet al pijnlijk 😬.

Ik heb over anderhalve week weer een controle afspraak bij de chirurg en ik heb wel goede hoop dat ze alweer mooi aan elkaar aan het groeien zijn. Alleen de buitenste band was afgescheurd en aan de binnenkant van de enkel was de band alleen ingescheurd. De buitenste enkelband wordt daarom nog het meest spannend qua hersteltijd. Ik heb al wel les gehad in het aanleggen van sporttape, zodat ik in mijn ski schoen kan zonder brace. Brace in ski schoen past natuurlijk niet en lopen zonder brace zou minimaal 3 maanden duren werd door de chirurg aangegeven. De afgescheurde band moet eerst netjes recht aangroeien en ik wil daar ook geen risico mee lopen.

[verwijderd] ik heb helaas 4x m'n enkelbanden gescheurd en ik had die keer idd ook een "afgescheurde" enkelband (een vd buitenbanden). Dat als je omhoog zit met je voet en je moet naar de wc dat je er een kwartier over doet om je been naar beneden te doen en dat het dan nog heel veel pijn doet.

De term afgescheurd en ingescheurd zijn geen letterlijke termen, maar worden gebruikt om een gradatie aan te geven, waarbij afgescheurd idd de ergste categorie is (meer dan 80% meen ik). Compleet afgescheurd als in hetzelfde als losgeknipt dat komt nooit meer aan elkaar maar kwijnt weg, dat moet dus geopereerd worden.

Anyway, iig heel goed met je voet hoog zitten en idd niet met brace in een skischoen. Naar mijn mening hoef je ook niet te tapen in een skischoen als je hem goed strak dicht doet.

Hopelijk gaat het lukken!

[verwijderd]
              De oudste is 4, de jongste 2.
              'probleem' is dat de oudste zich helemaal geeft, ze vindt alles zo leuk. We gaan haar vandaag toch iets meer binnen houden, na de lunch eerst een uurtje rustig binnen spelen, dan pas weer naar buiten (appartement ligt aan de babypiste, dus dat is ideaal)

Veel succes/beterschap voor de geblesseerden!

• [verwijderd]

1981mama het advies vanuit het ziekenhuis is voor het skiën te tapen op de ‘sportmanier’ en dat advies ga ik wel opvolgen. Het zou de kans op een operatie verkleinen. Het is een graad 3 enkelletsel. Alle banden zijn afgescheurd of ingescheurd. Ze hebben inderdaad uitgelegd dat dit met de mate van inscheuren te maken heeft. Doordat alle banden beschadigd zijn is stabiliteit dmv tapen juist extra belangrijk. Het zal nu vooral afhangen van de zwelling (of ik überhaupt in mijn schoen pas) en of ik naar voren kan leunen in een ski schoen. Dat laatste lukt ook nog niet, omdat de achillespees ook een klap heeft gehad. Van de fysio heb ik een intensiever trainingsprogramma dan normaal gekregen en ik merk daarin wel vooruitgang. Ik ben ook erg benieuwd wat de chirurg er volgende week van vindt.

[verwijderd] en of je je voet überhaupt in een skischoen wil wringen. jeetje heftig! Weet je zeker dat je dat risico wil nemen ?

• [verwijderd]

1981mama ik laat het afhangen van het advies van de chirurg volgende week. Extra risico op een operatie wil ik niet nemen. Ze hebben vorige week mijn goede voet ingetapet als voorbeeld. Eerst sporttape en daarna helemaal omwikkeld met een soort tapeverband. Het voelde steviger dan gips. Het mag dan alleen niet meer opzwellen gedurende de dag vanwege de doorbloeding. Als de boel netjes begint aan te groeien, het niet meer dik wordt bij belasting en ik strak in de tape zit, dan zou het moeten lukken als ik rustig aandoe op de piste 🙏🙏🙏

• [verwijderd]

Noordeling wat knap van je kinderen! Mijn oudste dochter gilde de hele piste bij elkaar als ze drie cm vooruit gleed toen ze drie jaar oud was 😂. We zijn toen maar even gestopt voor dat jaar. Eigenlijk ging het pas goed vanaf haar vijfde. Geen held, alhoewel ze nu op haar achtste vindt dat ze geen les meer nodig heeft en rood kaarsrecht naar beneden skiën een goed plan is. Dat is namelijk sneller dan bochtjes nemen 🙄. Wel lekker dat je aan de baby piste zit 👍

• [verwijderd]

Youtan het is toch dakine geworden! Via eBay kon ik er eentje in de uk kopen. Laatste exemplaar van een oude collectie voor een spotprijs. Deze had het perfecte printje voor mijn toekomstige ski outfit (ik heb een te dure ski jas op het oog en wacht op de sale na het wintersportseizoen😉).

• [verwijderd]

[verwijderd] nu lijkt het alsof ik een hele spannende ski outfit bedacht heb, maar het is eigenlijk vrij saai 😅 . De jas is helemaal zwart, de broek roze en de rugzak zwart met gekleurde strepen. Ik zal even linken zoeken:

Deze jas wil ik. Ik vind de functionaliteit vooral belangrijk. Het moet lekker zitten, niet zweterig, warm, maar geen dikke pofjas etc. De jassen van Luhta, Roxy, superdry vind ik allemaal minder lekker zitten tijdens het skiën, al zien ze er wel leuk uit. Ik heb eerdere een ski jas van The North face gehad en ik vond deze jas echt briljant zitten! Misschien dat ik nog voor de grijze versie ga? Deze vakantie mijn oude jas. Ik overleef een te grote jas vast wel een weekje ;-)
                      https://www.thenorthface.nl/shop/nl/tnf-nl/lenado-jas-voor-dames-3kqk?variationId=JK3

Broek heb ik al gekocht, omdat het risico te groot werd dat mijn oude broeken tijdens het skiën op mijn enkels zouden zakken 🤣. Deze, maar dan de versie voor mensen met korte benen (geweldige uitvinding voor de kortbenige onder ons!).
                      https://www.skiwebshop.nl/luhta-salme-softshell-skibroek-dames-cranberry-roze?gclid=EAIaIQobChMI8Jj1rJiC4AIV0UPTCh3MvAx9EAQYASABEgJ0SfD_BwE

Tas
                      https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwilt6rwmILgAhWSLFAKHfo_CGwQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.krakatoa.fr%2Fen%2Fski%2F421903-dakine-sac-a-dos-femme-women-s-heli-pack-nevada.html&psig=AOvVaw0JFWvnWZiJlb4Umzq3kZAV&ust=1548274168568951

Morgen al weer de laatste dag....😥
                        Zo naar ons zin hier.
                        Super condities en vandaag pas voor t eerst de zon niet echt gezien.
                        Oudste dochter heeft helemaal zin in de 'wedstrijd' morgen. Les vindt ze wel beetje eng vinden (zo'n hobbel om er heen te gaan, als ze er is gaat t prima) komt ook wel doordat niemand Nederlands spreekt denk ik.

• [verwijderd]

Noordeling weer thuis? Weer een jaar wachten of tussendoor nog een keer?

Hier nog steeds aan het aftellen. Vanochtend een nieuwe helm met vizier gekocht. Ik lijk net een Alien met de helm op, maar ik heb altijd gedoe met skibrillen. Ze zitten nooit goed op mijn gezicht. Ik heb er ook meerdere vizieren bij voor allerlei soorten weer. Gisteren op Ibood nog een paar 100% merino wol pullies gescoord voor 35 euro per stuk. Ik weet niet of jullie de site kennen? Ik kreeg gisteren de tip van iemand en het is soort eendagskoopjes site met gigantische aanbiedingen.