Als ze echt veel eerder klaar zijn kan ik de warmhoud functie ook nog gebruiken lijkt me. In het boekje stond dat die stand max 4 uur aan mag staan.
Kletsen over slowcooking
[verwijderd]
Ik ga voor een basis pasta saus met rundvlees en met oud en nieuw voor Spaanse kip stoofpot.
Ben zo benieuwd!
Ik ga alle recepten van Hopsatee straks eens bekijken en opslaan
Hopsatee Ik ga voor het eerst mijn slowcooker gebruiken en ga maar gewoon het eerste recept dat jij noemt, klinkt heerlijk en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben benieuwd
Madeliefje06 die balletjes zijn echt super en maar 3,5/4 uur.
Adje Ja ik vind het heel leuk! Sowieso koken maar ik ben altijd zo slecht met vlees bereiden heb ik slecht gevoel voor ofzo. Maar nu met de slowcooker gaat het ineens heel goed! Ik wil sowieso graag in 2019 een kookcursus doen. Helaas zit het hier on de buurt eerste half jaar vol. Ik wil wat meer uit losse pols i.p.v. recepten leren koken. Gewoon als hobby ook...
Ik maak met nieuwjaar weer Albondigas (Spaanse gehaktballetjes in een soort tomatensaus), hiervoor kan je prima de hoeveelheden van een normaal recept aannemen, wel bak ik de balletjes van te voren even bruin in de koekenpan.
Hopsatee Leuk, een kookcursus! Ik ben heel erg van de recepten volgen, ben gewoon niet creatief genoeg om zelf echt iets te bedenken, behalve wat voor de hand liggende gerechten misschien. Lijkt me heerlijk om net als bij masterchef een doos ingrediënten te krijgen en dan meteen te weten wat je er mee gaat maken.
Nou, het zit erin. Heb de ui, knoflook en tomaatjes even aangebakken in de pan en verder gedaan zoals anders.
[verwijderd]
Livia75 heb je hem al? Bij mij is postnl nog onderweg...
[verwijderd]
Hij is binnen, maar de deksel sluit niet goed aan. Dat lijkt me niet de bedoeling toch?
[verwijderd] Heb ik ook bij mijn russel hobbs. Schijnt zo te horen bij sommige types (ik geloof met aluminium pannen). Mijn crockpot (aardewerk) heeft een deksel met zo’n rubberen rand en die sluit dus wel aan. En beiden werken ze prima.
[verwijderd]
Adje Ik heb echt een gat van 0,5 cm.. is dat echt normaal. Ik lees overal dat je vooral de deksel op de pan moet laten. Vandaar dat ik het gat zo groot vond.
@[verwijderd], jij hebt ook een Andrew James toch? Hoe zit dat bij jou?
[verwijderd] oh dat is wel heel veel ruimte... Ik heb even gekeken bij mijn pan. Maar dat is 1 à 2 mm (wel aan meerdere kanten) en de deksel wiebelt een beetje als ik hem beweeg. Maar nu kijk ik bij mijn andere pan (die dus met rubber aansluit) en die heeft 2 gaten in de deksel van 0,5 mm. Dus ik denk dat het toch hoort, om iets van de warmte kwijt te kunnen.
Ik ben benieuwd of @[verwijderd] het herkent.
[verwijderd] Jaaaah binnen, net groentes gesneden zodat hij morgenochtend aan kan voor de erwtensoep!!
ook gelijk stoofvlees gekocht bij slager haha!