- Bijgewerkt
Vulpen Ik denk dat de meeste mensen een bepaald percentage (niet eens bewust uitgerekend) van hun inkomen uitgeven aan goede doelen, het welzijn van anderen of de planeet. Ik denk niet dat dat percentage verandert als je meer geld verdient. We maken allemaal keuzes wat we met ons geld doen en sommige van die keuzes zijn niet perse gericht op het redden van levens. Bijvoorbeeld iedereen die gedoneerd heeft om dit forum draaiende te houden: daarover zou je ook kunnen zeggen dat dat geld beter naar Unicef of Greenpeace of zoiets had kunnen gaan. Hetzelfde geldt voor kleding die we kopen terwijl het niet nodig is, uit eten gaan terwijl je ook een goedkope maaltijd voor jezelf kunt maken en de rest van je geld aan daklozen geven enzovoort. Ik ben het wel met je eens dat het goed is om prioriteiten te stellen in waaraan je je geld uitgeeft, maar ik vind niet dat het de rijke mensen die nu geld doneren voor de Notre Dame kwalijk genomen kan worden dat ze daaraan geld geven wat ze ook anders hadden kunnen besteden.