[verwijderd]
Zo zonde....
Zo zonde....
Heel erg zonde.
Ontzettend verschrikkelijk
Vreselijk om te zien. Wat een vlammen joh
Heel erg zonde. Vorig jaar zomer nog bezocht met mijn man, nu wel spijt dat we de schatkamer niet in zijn gegaan. Wat indrukwekkend was dat!
Echt zo erg om te zien. Echt zo zonde!
Ben er gewoon naar van.. zo jammer
Heel erg om te zien!
Indrukwekkend..
https://twitter.com/Inaki_Gil/status/1117868382785802242?
Het geraamte en de torens zijn waarschijnlijk in elk geval gered.
Ze gaan de kerk weer opbouwen lees ik net. Er is al geld toegezegd vanuit verschillende bronnen.
Hopelijk wordt dat geen eeuwenproject zoals de sagrada familia
2littlemonkeys Dat heeft ook wel weer zo zijn charme toch? Het is jammer, maar dit is ook wat geschiedenis is.
Vulpen klopt, alleen denk ik dat dit wel iets sneller gaat gezien de bedragen die al vrijgemaakt zijn. 100 miljoen bijvoorbeeld.
2littlemonkeys ja en 200 miljoen van eigenaar van Louis vitton.
Nederlanders hebben al ruim €1000 gedoneerd https://www.doneeractie.nl/herstellen-notre-dame/-35430
Een paar dagen geleden zijn er 16 grote koperen standbeelden uit de toren gehaald van ieder 250 kilo, om te restaureren... gelukje bij een ongeluk!
maar wat een trieste gebeurtenis
[verwijderd] Ik vind dat eigenlijk best belachelijk. Als je na gaat denken wat voor goede dingen je allemaal zou kunnen doen met dat geld, op het gebied van sociaal welzijn, gezondheid, milieu, klimaat, natuur...
Vulpen tja, hij had het ook niet kunnen geven.
Pilea Louis Vuitton doet een samenwerking met Unicef om meer geld bijeen te brengen voor Unicef
[verwijderd] Dat zou nog belachelijker zijn, om er überhaupt niets mee te doen
Pilea Dat is eigenlijk niet relevant. Stel, het kost 1 euro om een mensenleven te redden en 10 euro om een cultureel erfstuk te redden. Je hebt 20 euro. Is het dan ineens oké om dat geld te splitsen en 10 mensen te redden terwijl je er ook 20 had kunnen redden?
En natuurlijk mag ie zelf weten wat ie met z'n geld doet. Ik geef ook niet al mijn spaargeld aan goede doelen & ik weet ook dat het zo werkt dat naarmate je rijker wordt je steeds verder de grens verlegt van hoeveel geld je nodig hebt. Maar dan nog mag ik vinden dat het beter is als mensen eerder hun geld besteden aan mensen, dieren, milieu en klimaat en pas daarna aan het restaureren van gebouwen terwijl ruïnes ook supercool zijn, toch? Ik denk/hoop dat ik andere keuzes zou maken als ik zo rijk zou zijn. Maar misschien is dat te optimistisch gedacht hoor.