Bloem ik drink helemaal niet, en mijn man in het weekend 1 misschien 2 biertjes maar nooit 2 op 1 avond. T vindt het wel interessant en roept dingen als ‘0.0 is net limonade’ 🙄

• Trees hebben hierop gereageerd.
    • [verwijderd]

Huggybird ik zag laatst in een week tijd 3 kinderen op de facebookpagina van hun ouders met alcohol. Champagne want het is vakantie, een 13-jarige op een bierfestival met de familie en nog eentje.
    Ik ben blij hier te lezen dat ik dus niet de enige ben die dat niet normaal vind...

Huggybird en roept dingen als ‘0.0 is net limonade’ 🙄

Hier ook en dat is precies wat de fabrikant wil denk ik. De stap naar radler met alcohol wordt dan ook een stuk kleiner. Plus het is ‘stoer’ om radler 0.0 te drinken. Deze associatie wil ik helemaal niet bekrachtigen.

Ik verbaas mij over de reacties hier (en ben er blij om!), want ik krijg vaak reacties dat mensen het overdreven vinden. Ik zie regelmatig kinderen met radlers etc rondlopen. Ouders roepen dat het limonade is, maar het is gewoon alcoholvrije citroenbier en dat is mijn inziens geen limonade.

Trees Ik verbaas mij over de reacties hier (en ben er blij om!), want ik krijg vaak reacties dat mensen het overdreven vinden.

We zitten nogal in een niet-representatieve bubbel hier 🙃

Trees ik ben er ook blij om want voel me/ons er wel eens alleen in staan wat de vriendinnen van T betreft. T heeft twee vrienden en die hoor je niet over alcohol of 0.0 of wiet gelukkig.

[verwijderd] Las van de week een artikel over vapen en roken dat nu gebleken is uit onderzoek dat door de gewenning van het ene de stap naar het andere een stuk kleiner is.

Daar kan ik mij van alles bij voorstellen. Ik denk dat dit voor alcohol hetzelfde werkt (alcoholvrije variant naar de alcohol variant).

Overigens heb ik zelf minder problemen met wiet dan met alcohol over een x aantal jaren. Wiet is een stuk minder schadelijk voor de hersenen en het lichaam dan alcohol. Het probleem is vooral de nicotine in tabak als ze blowen. Een nicotineverslaving is natuurlijk helemaal ruk en snel ‘geregeld’. De helft van mijn dochters oude klas is al aan het vapen. Ik vind dat echt veel voor eerste klassers (niet op haar huidige school overigens, daar is het gelukkig niet zo hip). Dat vapen wordt ook heel aantrekkelijk gemaakt met al die ‘leuke’ smaakjes. Smerig hoe dit gespeeld wordt door tabaksindustrie. Hiermee creëren ze gewoon weer een nieuwe rookgeneratie, waarmee ze hun zakken vullen 😡.

Vulpen ja ik ook. In het algemeen over allerlei onderwerpen is de populatie hier niet representatief 😅

Met jongste naar Amsterdam geweest 😎👍
          Ze voelt zich echt héél groot nu.

• [verwijderd]

Vandaag weer gewerkt en weer even wat aan studie gedaan. Ik ben weer helemaal happy. Ik heb me stiekem echt verveeld de laatste 3 dagen. Ik heb echt die uitdaging nodig.

Nog werken tot half 1 en dan 3 weken vakantie 🥳🥳
            En na de vakantie nog 1,5 week hier werken en daarna beginnen bij mijn nieuwe functie.

En ik ben nog blijer geworden, want ik heb ook gehoord bij welke beheerlijn ik ga beginnen en dat is zo tof! Kan het hier niet neerzetten (want openbaar en alles), maar echt heel leuk 🙂

Huggybird lekker! Hier vandaag ook redelijk mooi weer. Al is het hier heel wisselend geweest. Ene moment koud en regen en een uur later was het weer warm, maar de afgelopen dagen continue regen.

Binta is ook lekker aan het opwarmen in het zonnetje 🥰

Trees ah ja, die hond gaat s’morgens na het eten zo hup haar mand in de caravan weer in. Te koud om buiten te liggen. Dus ik zei vanmorgen ‘kom, de zon schijnt’ komt ze in de deuropening van de caravan staan, kijkt naar buiten en loopt kwispelend naar buiten om zich languit in de zon neer te leggen. Nu koelt het wat af en loopt ze van binnen naar buiten de hele tijd. Ze moet na het kamperen altijd weer afkicken van het de hele dag naar buiten kunnen.