Ik heb het laten doen bij OLVG Amsterdam bij dr. Nio, hij werkt ook in een privΓ© kliniek in Rotterdam, Parkkliniek geloof ik. Deze chirurg kijkt goed naar de mogelijkheden van de manier van plaatsing. Je kunt namelijk dual plane laten doen (tussen de spieren in) onder de spier of voor de spier (alleen als je genoeg weefsel hebt, tevens ook de minst pijnlijke manier). Veel chirurgen doen alleen dual plane. Lees je goed in!
Ik heb er geen spijt van, ik ben er erg gelukkig mee! Ik heb ze voor de spier en heb 85% gevulde prothesen die dus daardoor ook nog een beetje "hangen" en zacht aanvoelen. Volgens dr. Nio hoef ik ze niet meer te laten vervangen en kunnen ze tot het einde van mijn leven blijven zitten, mits er geen klachten ontstaan.
Herstellen kost 6 weken, je mag dan 6 weken absoluut niet je armen boven je schouders uit laten komen en niks tillen. Ik heb maar een paar dagen echt pijn ondervonden omdat ze bij mij voor de spier zitten. Bedenk ook dat je niet gelijk het eindresultaat ziet na die 6 weken, je kan pas echt oordelen over het resultaat na minimaal een jaar. Ook topless zonnen, zonnebank zit er voor dik een jaar niet in.
Ik wilde nooit die polonaise aan mijn lijf, had er zelfs een aversie tegen, maar had wel al heel lang problemen met het uiterlijk van mijn "borsten", of wat daarvoor doorging. Nadat er door 2 zwangerschappen echt helemaal niks meer van over was en ik ondertussen al zoveel ziekenhuizen had gezien in korte tijd, heb ik een keuze gemaakt voor mezelf. Ik wilde de boel laten reconstrueren, het kon me niets meer schelen dat ik daarvoor siliconen in mijn lijf kreeg. Mochten er problemen komen, dan laat ik ze er ook acuut weer uithalen, dan zij het zo.
Ik schaam me er niet voor, maar ik merk dat er toch een beetje een taboe op heerst. Er zijn zoveel verschillende redenen om dit te willen en tegenwoordig daardoor ook zoveel verschillende mogelijkheden al naar gelang de wensen. Dus nogmaals, lees je goed in, maak een keus uit chirurgen die jou aanspreken en ga op consult.