Ik ken twee vrouwen, die het hebben gedaan, maar ik vind het niet mooi. In de sauna of in badkleding ziet het er onnatuurlijk uit. De borsten staan te ver naar voren voor hun leeftijd. Alsof ze er opgeplakt zijn en bij een 20-jarig lijf horen in plaats van 40 jaar. Ze hebben verder geen klachten en zijn er wel tevreden mee.
Ik zou het zelf nooit doen, ondanks dat ze bij mij door het afvallen verandert zijn in theezakjes. Het idee dat ik iets in mijn lichaam plaats wat klachten kan geven in de toekomst is het mij niet waard. Ik zou het heel eng vinden.
Aan de andere kant snap ik je twijfel wel. Ik denk ook weleens na over een mini buikwandcorrectie om het overgebleven vel van 40 kilo geleden te verwijderen. Als je je ergens aan stoort, dan wegen op een bepaald moment de voordelen tegen de nadelen op. Ik heb voor mijzelf besloten om mij vooral te gaan richten op het tevreden zijn en trots zijn op mijn lijf in plaats van erin laten snijden. Dat is mijn keuze, maar ik vind dat iedereen hier zijn eigen keuze in mag maken.