Noodtoestand New York ivm mazelen uitbraak, vaccinatie verplicht
[verwijderd]
Born2bme voor stukken die als schokkend ervaren kunnen worden snap ik de regel. Maar voor een kort artikel als dit vind ik het onzin.
[verwijderd]
[verwijderd] Maar dan krijg je toch weer discussies over wat al dan niet schokkend is...
Ik geef zelf ook de voorkeur aan een link met een korte toelichting/mening...
[verwijderd]
- Bijgewerkt
[verwijderd] Ook voor korte artikelen die niet schokkend zijn hebben we gemerkt dat dit prettiger werkt. Op deze manier (alleen een artikel zonder commentaar van de ts) is het niet duidelijk wat de ts met het topic wil. Je ziet nu ook dat de eerste inhoudelijke reactie in dit topic vraagt naar wat de ts er zelf eigenlijk van vindt. Het komt de overzichtelijkheid van het forum ten goede als er alleen naar het artikel gelinkt wordt en de ts zelf in de opening post aangeeft wat ze met het topic wil, wat haar vraag is en/of wat haar mening is.
Meiden, er zullen er zijn die het onzin vinden en er zijn er die t wel prettig vinden, dat houd je altijd. Er moeten nou eenmaal regels zijn en daar zal niet iedereen t mee eens zijn. Laten we geen discussie aangaan, er werd gewoon vriendelijk gevraagd of ts het topic aan wilde passen.
Ik denk dat de regel er niet hoort te zijn. Straks werkt de link niet meer :p
Bronvermelding is wel handig
Maar goed. Kunnen we inhoudelijk verder gaan?
Ik zit klaar met de popcorn!
[verwijderd] Je ziet nu ook dat de eerste inhoudelijke reactie in dit topic vraagt naar wat de ts er zelf eigenlijk van vindt.
Ik had nog niet eens de kans gehad om er wat over te zeggen. En sowieso vind ik het eerlijk gezegd een rare regel om te verplichten dat TS eerst een eigen mening geeft. Het is toch duidelijk wat het onderwerp is.
iMoeder Die kans heb je wel gehad, ik heb het je netjes gevraagd en je verwezen naar het vastgezette topic, jouw reactie was 'wat een gezeur'. Ik vind het niet leuk om zo aangesproken te worden en zou het fijn vinden als we respectvol met elkaar kunnen communiceren.
We hebben het hele forum om inbreng gevraagd voor onze evaluatie van afgelopen zondag, @Manque heeft hierover zelfs nog een herinnering geplaatst. We hebben zondag alles wat is ingebracht besproken, dit onderwerp zat daar niet bij en we gaan dit nu niet opnieuw bespreken. Het is jammer dat je het een rare regel vindt, maar het is nu even niet anders. We doen ons best en we kunnen het nooit voor iedereen goed doen. Als we nog eens een evaluatiemoment plannen kun je het inbrengen.
Ik zal ff inhoudelijk reageren
(en misschien hoort mijn mening meer thuis in het “impopulaire meningen topic” maar hier komt ie;
Ik ben het er enorm mee eens dat er boetes uitgedeeld worden aan mensen die hun kinderen niet vaccineren zonder dat daar een medische reden voor is. Ik vind het absurt dat oa zwakkere in de samenleving risico lopen op vreselijke (dodelijke) ziektes terwijl dat niet hoeft. Overigens ben ik ook voor het verplichten van vaccineren. En wat mij betreft mogen niet gevaxxte kinderen zich niet inschrijven op creches en scholen.
Ok mijn mening lijkt me duidelijk.
Sneeuwvlokjes Ik deel je mening
Sneeuwvlokjes ik deel je mening ook.
[verwijderd]
Sneeuwvlokjes Eén moet de eerste zijn: Oneens!
Voor een groot deel eens met Sneeuwvlokjes. Uiteraard met uitzonderingen voor mensen met medische problemen.
Daarnaast, en dan ben ik even heeeeeel eerlijk, is het misschien wel goed dat dit een keer gebeurd en hoop ik dat mensen zich nu wel drie keer bedenken voordat zij besluiten om hun kinderen (en zichzelf!) niet in te enten.
Sevenof9 pick your battles. Het lijken me meer richtlijnen dan regels.
Als dit regels zijn dan voelt het heel erg alsof mijn moeder achter me staat terwijl ik typ, en dat ik bij iedere typfout een tik op m'n vingers krijg.
En dat er geen ruimte is voor fouten of alternatieve spellingswijzes/n.
Volgens mij heb je als modje/admin te zien dat het allemaal goed loopt (als in niet uit spuigaten) en niet dat je iedere spelfout van iedere gebruiker gaat corrigeren of vragen of ik wat beter kan spellen.
Ik vind het fijn dat er mensen modjes zijn (ben het 9j geweest op een middelgroot forum) maar het is een beetje kinderachtig op deze manier....
1981mama Pardon? Pick your battles? Ik heb een heel normale vraag gesteld en dan word ik gelijk aangesproken met 'wat een gezeur'. Ik ben verder helemaal niet op zoek naar fouten of wat dan ook, we doen als mods allemaal ons best en steken veel tijd in dit forum. Jammer dat je vind dat ik het kinderachtig aanpak, wie weet kun je het zelf beter, dan stel ik voor dat je je aanmeldt om mod te worden, er komt een plekje vrij.
- Bijgewerkt
Nou ik dacht dit word een discussie over vaccineren.
[verwijderd]
Jongens (dames) beetje lullig om sevenof9 nu zo aan te vallen. We hebben pas een evaluatie gehad met alle mod's en daaruit is de regel (geen richtlijn) duidelijk aan bod gekomen dat het niet de bedoeling is dat hele berichten worden geplakt hier maar de link naar het artikel met daarbij een korte toevoeging waarom het topic word geopent. Dus niet alleen een bericht want we zijn geen nieuwssite. Ze houd zich gewoon aan de afspraken die we gemaakt hebben en daar word ze nu (in mijn ogen onterecht) op afgerekend. Beetje jammer dit!
Sevenof9 Nou ik vind van niet. Je eerste reactie was dat ik de regels moest lezen.
Kijk als er hele lappen tekst op staan zoals een longread, dan snap ik het. Of iets schokkends, waardoor de regel er kwam. Maar van een normaal krantenartikeltje ga ik toch geen samenvatting maken? Het is geen school of zo. En alleen de link of het halve artikel, waarom? Moet je doorklikken om verder te lezen. Dat is toch omslachtig?
De reden waarom je een artikel plaatst lijkt me ook evident, je wil andere mensen hun mening horen over dat onderwerp. Moet ik dan als vereiste ook binnen 5 minuten mn eigen mening geven. Daar vind ik eigenlijk ook wel wat van om dat te eisen.
Goed, tot zover mijn mening aangaande dit dus.