Ik liep tegen een hobbel aan met mijn studie afgelopen week. Het lukte me maar niet om te beginnen met lezen, ik kon daarnaast moeilijk focussen, snel afgeleid, enz. Maar anders dan adhd afgeleid.. het leek meer een soort ontkenning.
Het hoofdstuk is op zich interessant (Cognitive development and the innateness issue), maar ik kon er dus niet goed inkomen, alsof ik mijzelf blokkeerde.
Ik ben gaan nadenken want ik moest er duidelijk wat mee en kwam toen tot de realisatie dat het gewoon super confronterend is vanwege Robbie. Het onderwerp bespreekt natuurlijke 'zo hoort het' ontwikkeling vanaf new born af aan, hoe belangrijk het allemaal is, hoe het verband houdt met evolutie, enz.
Ik heb er toen gewoon even om gehuild, en daarna kon ik het van mij afzetten en het allemaal weer 'wetenschappelijk' bekijken. Ik denk dat de realisatie van de confrontatie de oplossing was voor de blokkade want ik ga nu weer lekker 🙂
(verderop in het hoofdstuk wordt autisme trouwens apart besproken omdat autisme veel vragen oproept over cognitieve ontwikkeling zelf, en het beoordelen (testen) van cognitieve ontwikkelingen. Wat helemaal overeen komt ook met mijn eigen ideeën die ik al had voorafgaand, dus dat is wel beetje heelend, haha)