Ja ik ben zeker nog bezig! En alles is nogsteeds leuk.
Op de woensdag ochtenden werk ik nu een paar uur als student assistent en dat gaat ook super goed en vind ik heel leuk om te doen.
Ik kijk alleen wel heel erg uit naar volgende periode, dan krijgen we immunochemie en celbiologie. Dat vind ik echt het allerleukste en interessante vak was er is, ik hoor alleen wel dat dat ook het moeilijkste periode van jaar 2 wordt en ik wil het echt halen. Dus ben er ook wel een beetje nerveus over.
We hebben wel al celkweek gehad afgelopen 3 weken als extra vak.
@[verwijderd] en @Pimpelmeesje helaas hadden we bij ons experiment waarbij we aan een his-tag een fluoricentie gen hadden gekloneerd in de dys cellen de elektoporatie mislukt (of ze hadden het plasmide niet opgenomen en dus waren ze gevoelig voor ons selectie middel of de stroomschok konden ze niet aan) en hadden we geen levende cellen om te bekijken. Maar het is ook bij bijna niemand echt gelukt.
hier nog wat leuke foto’s:
Celkweek experiment
18 x 25 hokjes cellen tellen 🤯 goed voor je skills in nauwkeurig noteren wat je doet in je labjournaal
Een kapotte foto spectrometer, de docent vond t al zo raar dat ik geen absorptie kon meten.
Werken in de flowkast