Even een update,
Ik heb net mijn dochter verboden om nog contact met het meisje te hebben tenzij het noodzakelijk is, ze zitten in dezelfde klas en hebben dezelfde vriendinnen dus helemaal verbieden gaat niet. Overal waar ze geblockt kan worden moest dochter dat doen, Whatsapp e.d. Ik heb gisteravond haar appjes gelezen en geluisterd en hier en daar moest ik wel een beetje lachen maar ook hier een daar geschrokken. Er zijn walgelijke dingen naar mijn dochter gestuurd, vieze ziekte hoer, fucking racist, mijn dochter moest dood. Daarna was het excuus natuurlijk weer dat het van haar broer moest. Dat meisje is 11 hè?! Een andere vriendin was er getuige van. Helaas heeft ze dat gesprek al gewist want anders was ik naar de ouders toe gegaan of ze zulke taal normaal vinden. Nu kan natuurlijk alles ontkent worden want het bewijs is weg. Deze ruzie is doorgegaan in een groepsapp waar het meisje zelf eigenlijk niet reageerde. Andere vriendinnen gaven aan dat het niet leuk was om het zo in die groep te gooien, ik heb tegen dochter gezegd dat dat ook wel zo is, zij hoeven niet mee getrokken te worden in jouw ruzie. Zij zien het meisje ook anders, zij zijn nog erg goedgelovig wat natuurlijk ook bij de leeftijd past. En zij hebben niet dezelfde ervaring met het meisje dus kan dochter ook niet verwachten dat ze hetzelfde zullen zien als wat zij ziet. Ik weet ook zeker dat het mijn 'schuld' is dat dochter het zat is. Ik heb altijd eerlijk gezegd dat ik het allemaal niet geloof en mijn mening gegeven.
Gister was dochter met een ander vriendinnetje hier, zij had dezelfde soort ervaringen met het meisje als mijn dochter. Ze hadden samen afgesproken om ergens heen te gaan, verschillende keren gevraagd of het meisje echt mee mocht, meisje zei van wel. Bij thuiskomst was moeders boos, had de hele buurt afgezocht waar ze was en het meisje geeft de ander de schuld dat ze gedwongen was om mee te gaan, waar ze bij stond!!! Vriendin is te verbaasd om er meteen wat van te zeggen, even later zegt ze er wat van maar meisje houdt vol en meisje is onschuldig, vriendin heeft het gedaan.
In de app werd duidelijk dat de broer heel vaak de schuld krijgt, de andere horen het ook maar zijn meer geneigd om het te geloven, of het iig gedeeltelijk te geloven.
Ik heb dochter gezegd dat mensen die met die ziekte schelden niet in haar leven horen. En ik moest haar uitleggen wat een racist is. Ik heb dochter gewaarschuwd dat ik die ziekte nooit uit haar mond wil horen om mee te schelden, dan kan ze flinke klappen krijgen.
Al met al lijkt dochter er vrede mee te hebben dat ik contact met het meisje verboden heb. Als ze met meerdere afgesproken hebben en zij is er bij dan mag dochter wel, maar persoonlijk contact niet tenzij noodzakelijk.
Is mijn dochter compleet onschuldig? Nee, dat denk ik niet. Ik kan niet meer zien wat zij zelf gezegd heeft. Ik geloof alleen niet dat dochter dit verzint om een ander de grond in te trappen, helemaal niet omdat ik weet dat dochter vaker, eventueel stiekem, met het meisje heeft afgesproken dan dat ze tegen mij gezegd heeft. Ik heb een tijdje geleden al tegen haar gezegd dat ik het gedoe met het meisje zat was een het niet meer wilde horen. Ik had haar genoeg gewaarschuwd, ze moest het nu zelf maar ondervinden dat ik gelijk heb, dat ik niet zomaar wat zeg. Ik heb dochter ook gezegd dat ze zulke berichten bij een volgende keer meteen aan mij moet laten zien. En als er gevraagd wordt waarom er niet meer afgesproken mag worden met het meisje of waarom te geblockt door mijn dochter, dan mag ze mij de schuld geven. Mij interesseert het niet wat een ander, en dan vooral een kind, van mij denkt.