Rietjesbeker ik heb het nooit als leeg ervaren, ook niet in moeilijke tijden. Ik heb ooit proberen te geloven (als kind, zat op een hele.strenf christelijke basisschool) maar daar werd ik heel zenuwachtig en boos van. En houvast in moeilijke tijden, ja ik weet het niet. Ik leefde vooral in het nu, en was niet zo bezig met de toekomst dan. Dat was mijn houvast, het ritme elke dag opstaan, eten, school/werken, enz. En het leren toelaten van emoties en herkennen van emoties hebben me erg geholpen maar was niet een soort levensdoel. Wel een doel om verder te kunnen.
[verwijderd] ja dat is een goeie vraag. Mijn zoontje is 2 dus bij ons is het nog niet ter sprake. Ik vind de uitleg van Manque daarin wel mooi. Want het is wel een punt dat het misschien niet zo handig is omdat zo tegen een jong kind te zeggen.
En ik vind het ook wel, dat je in je leven lief moet zijn voor elkaar, je omgeving en jezelf. Daar sta ik helemaal achter. Ik zie het niet als doel, (dat zou voor mij meer iets zijn wanneer je dat bereikt hebt ga je dood). Maar dat hoeft niet zo in detail naar een kind natuurlijk.