• [verwijderd]

[verwijderd] Warrior Cats schijnt ook heel leuk te zijn.

Houden jullie ook bij hoeveel boeken je per jaar leest? Ik dit jaar voor het eerst. Ben wel benieuwd...

smax2 Vroeger deed ik dat, toen ik nog echt veel las. Eerst op papier, daarna op dizzie. Honderd boeken per jaar probeerde ik dan te halen.
    Tegenwoordig houd ik het niet meer bij, dizzie hield op en goodreads had steeds niet de boeken die ik las. Dus nu twijfel ik soms of ik een boek al gelezen heb...

smax2 ja ik schrijf het op in mijn agenda. Ik probeer te komen tot een boek per week en de afgelopen twee jaar is dat gelukt.

• [verwijderd]

fafa Als dat je genre is... heb je His Dark Materials wel eens gelezen?

Is dat een trilogy van Philip Pullman?

@[verwijderd] Bedankt voor de lange lijst. Ik denk dat ik egin met jouw recente YA boeken. Klinken leuk!

[verwijderd] Persoonlijk vind ik zoiets makkelijker om mee te beginnen dan fantasy, omdat je dan niet met zelfverzonnen termen en wereldbouw zit.

*nu stop ik echt met editen. Geef maar een gil als je meer zoekt in een bepaalde richting 😆

Dit is inderdaad waarom het me lastig lijkt. Ik weet je te vinden. 😉

Hooyo-shimbir Norse mythology in t Engels leest ook echt heel makkelijk weg. En t is zo geweldig boek!! @Lilium

Gaaf! Ik ben Vikings aan het kijken, dus dat sluit goed aan. Heb je ook een schrijver hiervan? Dat zoekt wat makkelijker.

Rietjesbeker maar TP hield wel enorm van woordgrapjes (en voetnoten), dus je houdt dan je hoofd er wel bij.

Mijn Engels is nog niet goed genoeg om woordgrapjes te begrijpen, maar ik ga de titel wel opschrijven!

Pietje1987 Zelf lees ik op dit moment veel van James Patterson in het Engels. Gewoon lekker spannend, niet al te ingewikkeld. Goed om je taal mee bij te houden vind ik.

Wat zijn dit voor boeken?

[verwijderd] veelal een beetje actie, maar wel met een emotionele kant er achter. Veel van zijn boeken gaan over een of andere vorm van wetshandhaving (politie, justitie, advocaten, politiek) en zoomen dan in op de hoofdpersoon

• [verwijderd]

smax2 ik hou het niet bij, maar ik haal elke week 3 a 4 leesboeken op bij de bibliotheek. Tijdens vakanties meer. Ik zal gemiddeld rond de 200 boeken per jaar lezen. Ik lees wel elke avond, al is het maar een half uurtje voor het slapen gaan en kijk dus geen televisie. Anders zou ik er de tijd niet voor hebben. Boeken zijn mijn tv.

• smax2 hebben hierop gereageerd.
      • smax2 vindt dit leuk

[verwijderd] leuk om te lezen! Ik lees ook liever dan ik tv kijk. Mijn man verklaart me voor gek ;-)

Ik lees twee à drie boeken per week en in de vakanties inderdaad ook meer

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

smax2 leuk om te lezen! Ik lees ook liever dan ik tv kijk. Mijn man verklaart me voor gek ;-)

Mijn man ook! Nou ja hij kijkt met name rare filmpjes op YouTube. Momenteel al weken lang over hoe mensen goud winnen uit oude computers?!? Niet dat hij dat ooit wil doen, maar hij vindt het interessant om te zien. En dan mij voor gek verklaren 🤔.

Hij houdt overigens wel precies bij hoeveel boeken hij gelezen heeft. De afgelopen 41 jaar waren dit er 6 en hij is er megatrots op 🤣

Uilenmama
          Ik vond het een mooi boek. Deed mij een beetje denken aan Dr Quinn, alleen speelt het zich ron 1937 af.
          Op naar het volgende boek...

11 dagen later

Dit boek net uit gelezen

Heeft indruk gemaakt!
          Gaat over een Joods meisje die een poëzie album heeft gekregen. Daarin hebben 19 meisjes iets erin geschreven. 6 daarvan hebben de oorlog overleefd.
          Helaas het meisje van wie het album was, is vermoord in Sobibór.....

11 dagen later
          • [verwijderd]

• Bijgewerkt

Jaren en jaren lees ik al de artikelen van Jelle Hermus (SoChicken), maar de boeken vind ik echt niet om door te komen.
          Zijn schrijfstijl kan me gewoon niet blijven boeien ofso. Waar zijn artikelen heel concreet zijn, lijken de boeken helemaal uitgekauwd.
          Zo jammer.. Is dit herkenbaar?

[verwijderd] Ja. Ik heb het eerste boek gelezen maar echt met moeite. Jelle valt in de categorie schrijvers die teveel in Jip en Janneke taal schrijft en veel herhaalt. Kortom; het is niet ‘moeilijk’ genoeg waardoor ik maar drie hersencellen nodig heb, en dan gaan de andere hersencellen wat anders doen? 🤷‍♀️

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

iMoeder

Ohh zo herkenbaar. Vooral de herhaling inderdaad. Het eerste boek heb ik me ook echt doorheen moeten worstelen.
              Na mijn laatste post besloten dat ik de moeite niet ga nemen om het boek uit te lezen. Dat gebeurt zelden. Heb het gelijk op MP gezet.

Morgen komt mijn nieuwe Jack Reacher binnen bij de bieb en dan ga ik daar lekker in starten.

Zo’n prachtig boek 😍. Mooie schrijfstijl en mooi verhaal.

2 maanden later

Ik heb een boekenbon gekregen en wil eigenlijk weet eens een feelgood boek lezen. Iemand deze serie al gelezen?

• smax hebben hierop gereageerd.
                4 dagen later

smax heb hem ook toch maar besteld, toch zin in een feelgood boek. tot nu toe (hoofdstuk 3) vind ik het erg leuk en aantrekkelijk lezen. wel een makkelijke weglezer 🙂 maar dat wou ik ook.

2 maanden later
                • [verwijderd]

Woehoe!

• [verwijderd]

Ik heb net hex van Tomas Olde Heuvelt uitgelezen. Voor de stephen king fans echt een aanrader. Dat was echt smullen 😋.