[verwijderd] ik heb hem al bijna uit (ik lees snel π¬). Ik vind het heel interessant en zeker helpend. Ik was pas na een lezing geweest van een vrouw met een hele zware chronische depressie. Ze was op het punt dat ze zichzelf nog 1 jaar de tijd zou geven en anders zou ze gaan voor euthanasie. Ze had al jarenlang behandeling gehad zonder resultaat. Uiteindelijk heeft ze mbv dit boek, bepaalde behandelmethode voor chronische depressies en andere medicatie een manier gevonden om er mee om te gaan. Ze is nog steeds depressief, maar het is nu behapbaar en ze kan het beter accepteren. Ik sprak haar in de pauze en dit boek was voor haar echt een eye-opener en had haar heel erg geholpen. De lezing had overigens niks met promoten van dit boek van doen overigens.
Ik was mij er al bewust van dat ik vaak te snel en te diep ademhaalde en dat het invloed heeft op mijn gevoel van stress en kwaliteit van slaap. Ik heb vanmiddag een oefening uit het boek gedaan en ben halverwege zelfs in slaap gevallen π³. Het was dus ontspannend. Ik twijfel of ik nu zelf hiermee aan de slag ga of met behulp van een online programma op zijn website.
Het tweede deel gaat over bewegen en is minstens zo interessant en motiverend. Ik heb het bijna uit en nog aan het bedenken hoe ik hier concreet mee aan de slag ga.