• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Het was weer tijd voor mijn maandelijkse oliebestelling. Deze geur beloofd mij minder stress, een goed humeur en heeft opwekkende en verfrissende eigenschappen 🤔. Meteen een handcreme bij besteld. Ik vind vooral de geur lekker en de rest zal wel.

Zink, 5 HTP en L-Tyrosine besteld. Zijn supplementen.

• [verwijderd]

iMoeder 5 htp is trouwens echt topspul! Sinds ik het gebruik is zowel mijn rem als diepe slaap beide met gemiddeld 5% toegenomen en minder lichte slaap volgens mijn fitbit. Ik word nog wel even vaak wakker, maar mijn slaapkwaliteit is verbeterd. Nog bedankt voor de tip 👍.

[verwijderd] oh echt? Dit is wat voor mij! Ik ben een enorme bagger slaper. Echt heel erg. Ik ga het eens zoeken!

Toch6 Dit is een fijn matras. Hebben wij ook. Wij hebben er twee op elkaar als poef/zitplek op de kamer van de middelste. En als we dan een extra matras nodig hebben ivm logees dan klappen we ze gewoon uit.
        Als je het kwijt kunt dan zou ik er nog een bestellen en dan op elkaar leggen. Het is toch een dun matras. Zeker voor een volwassene.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.
        • Toch6 vindt dit leuk

[verwijderd] Ja dat wilde ik nog een keer vragen! Of je het nog gekocht had en of het hielp. Fijn zeg! 😀

• [verwijderd]

[verwijderd] had ik dit nou eerder gelezen, ik heb eerder vandaag al wat dingen besteld op iherb haha! Maar sla deze op voor de volgende keer 🙂

iMoeder oh ja van dat merk heb ik ook de L-Lysine (heb veel last van koortslippen en sindsdien veeel minder)

Ik ben een slechte inslapen en vervolgens word ik om de paar uur wakker of slaap ik zelfs “wakend” alsof ik ook wakker ben zeg maar. Langste ruk achtereen in de laatste 4 jaar is 5 uur en dat is niet eens standaard. Meestal word ik elke 2 a 3 uur wakker en dan ben ik dus echt klaarwakker ook. Zo irritant. Ik ga me hier eens in verdiepen. Heb al
          melatonine gebruikt maar dat werkt niet..

Hopsatee 5-HTP werkt op je neurotransmitters. Het is geen (in)slaapmiddel, maar je kwaliteit van slaap word beter. In het begin ga je er daardoor erg van dromen (geen vervelende dromen maar gewoon meer en levendiger). Ik ben dit in mn burn-out gaan slikken tegen somberheid en slaapproblemen, later daar L-Tyrosine voor overdag aan toegevoegd. En dat helpt goed, ik blijf dat voorlopig gebruiken.
            Het zijn allebei aminozuren. L-Tyrosine is een voorloper van dopamine (dus helpt voor mij voor ADD klachten) en 5-HTP stimuleert de aanmaak van Serotonine (en serotonine heb je weer nodig voor de aanmaak van melatonine, dus mooie cirkel rond).

Bloem ja dat dacht ik ook vanmiddag bij het proberen. Gelukkig is het echt maar een mini mannetje die misschien 60 kilo weegt en geen beer van 100+ kilo

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Zwarte skinny jeans en een panterprintsjaaltje:

• [verwijderd]

Een haarfohn borstel en een haarklem. De eerste mag blijven zolang mijn haar er niet statisch van wordt.

iMoeder

Hmm. Zou htp 5 ook werken bij een 10 jarige die een nihile aanmaak van melatonine heeft?
                (ADHD/autisme)
                Hij krijgt 2 mg melatonine om überhaupt te kunnen inslapen, maar word als het druk in zijn koppie is s nachts nog wel eens wakker en dan is het heeel moeilijk en soms gewoon onmogelijk op weer in Te slapen. Wat resulteert in 3-5 uur slapen die nacht en dan dus thuis blijven omdat hij dan school niet trekt.

Famofthree
                  Dat zou ik als ik jou was even overleggen met de kinderarts. Want je mag het bijv niet combineren met anti-depressiva omdat dat de werking erg versterkt. Dus misschien is er wel meer medicatie waar het invloed op heeft. En met kinderen is het natuurlijk ook altijd weer anders als met volwassenen.

@iMoeder door o.a. jouw berichten erover ben ik vandaag gestart met L-Tyrosine en 5-HTP (ADD, het gecombineerde type) en vroeg me af wat jij precies merkt en wanneer je het begon te merken? 🙂

iMoeder

Zou het inderdaad sowieso niet zomaar bij gegeven hebben, ik zal eens overleggen met de huisarts ( hij is stabiel dus medicatie gaat via huisarts) en als die het niet weet contact ik een van de psychiaters even bij de plek waar hij diagnose heeft gekregen. Ik vermoed dat het niet samen mag ook omdat hij overdag al concerta en nogmaals methylfenidaat krijgt.