Trees De 2 ziekenhuizen waar ik de afgelopen paar jaar heb gelegen, gebruikten zelfs nog oorthermometers. Bij mijn man hadden ze wel een infrarood geval. Dat was echt een futuristisch fancy uitziend apparatuur, waarbij ze inderdaad vanaf zijn slaap naar zijn voorhoofd zwiepte met allerlei piepjes.
Hier gebruiken ze ook beide. Toen ik werd meegenomen met de ambulance een jaar geleden werd ook mijn temp gemeten met een oorthermometer en had ik koorts. Wat heel raar was want ik heb nooit koorts, enkel 1x tijdens covid in 2020, maar verder echt nooit. Ik was ook helemaal niet ziek.
In het ziekenhuis maten ze opnieuw en had ik geen koorts meer. Dat was denk ik echt zo'n een typische meetfout.
Thuis heb ik een paar jaar zo'n oorthermometer gehad en die was heel accuraat. Mijn oudste is altijd 36.3, echt altijd, ook rectaal. En hij was met die thermometer ook altijd 36.3.
Dus nja.. ik weet het ook niet meer hoor, haha. Zoveel geluiden van allerlei kanten. Ik kies voor mezelf maar gewoon wat werkt voor mij en de rest moet maar zien wat zij doen, haha
Trees Ik vind het heel vervelend om meerdere keren per week zo te meten. Het kan niet even snel en ik vind het vaak ook wat pijnlijk (pijn is een groot woord, maar wel onprettig). Ik denk dat ik mijzelf ga trainen in oraal meten. Ik wil heel graag waar mogelijk de hogere koorts voorkomen. Ik ben nu al bijna een week koortsvrij, maar ik heb nog steeds heel veel pijn. Dit is gewoon ruk.
Een ding in je hol is ook gewoon heel onprettig. Oraal is geloof ik ook niet zo betrouwbaar, als in; omgevingsfactoren die invloed kunnen hebben op de uitslag. Ben je verkouden dan moet je toch ook ademen via je mond, enz enz. đ
Wordt je ook ziek van de koorts? Dat je daarom koorts verlagende middelden moet slikken?