[verwijderd] Wat is er zo bijzonder/anders aan Korean skincare?
Cultureel gezien ligt huidverzorging in Korea anders. Ten eerste is het daar onderdeel van je persoonlijke hygiëne. Een beetje zoals wij tanden poetsen normaal vinden, is daar een wat uitgebreidere huidverzorging normaal. (Ook voor mannen.) En daarnaast is een mooie (lichte) huid een belangrijk onderdeel van het schoonheidsideaal.
Die twee dingen zorgen er voor dat er daar veel meer tijd en onderzoek word gestoken in huidverzorgingsproducten. Want mensen geven er veel meer aan uit. En dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat ze een aantal jaren voorlopen op westerse producten.
Ik gebruik bijv al jaren een spf (zonnebrand). Maar kon hier maar geen fijne zonnebrand voor mn gezicht vinden. Het prikte, kreeg er tranende ogen van, witte waas, glimmen. Toen eentje van een Koreaans merk besteld en wat een verademing was dat!
Ander voorbeeld is de hyaluronzuur die ik nu besteld heb. Hier in het westen is dat meestal gewoon sodium hyaluronate en klaar. Daar maken ze serums met 6 verschillende vormen van hyaluronzuur die allemaal een ander atoomgewicht hebben waardoor ze doordringen in verschillende lagen van je huid en je dus meer resultaat ziet. Is allemaal net wat geavanceerder. En mocht je denken; kost dan ook wel wat. Dat vind ik zelf erg meevallen.