[verwijderd] Ik kijk er anders tegenaan. De kans dat je twee mannen treft die:
- Hetzelfde leugenachtige verhaal willen vertellen
- Bereid zijn hun kinderen, partners, ouders, familie en vrienden voor te liegen in alles wat ze zeggen
- Zich internationaal neerzetten als slachtoffers van misbruik en ook zich altijd moeten verantwoorden
- Accepteren dat ze bedreigd worden en de rest van hun leven het gezicht zijn die MJ hebben beschuldigd van seksueel misbruik
- Verdomd(!) goed moeten kunnen acteren
- Zich hebben moeten inlezen (lees: bijna studie moeten volgen) om te weten waar ze over praten
En ik vraag we af of je dan in het select groepje mannen (hoeveel kinderen hebben er bij MJ geslapen, 30 ongeveer?) 'toevallig' 2 mannen vindt die zo psychisch gestoord zijn, dat ze dit willen doen. Want dat ben je als je in staat bent om dit te doen. En die kans is nihil. De kans dat je 2 zwaar psychisch gestoorde mannen treft (en dat is ongeveer 7%!) is bijna onmogelijk.
MJ is daarentegen al eerder beschuldigd van seksueel misbruik, maar vrijgesproken. Die beschuldigen kwamen niet uit de lucht vallen. Waar rook is is vuur. Als ik met jouw kinderen keer op keer in één bed zou slapen, vraag ik mij af of jij ook niet zou denken dat er meer is gebeurd. Zou jij misschien ook niet denken dat ik een pedoseksueel zijn? Want dit is niet normaal gedrag voor een volwassenen, althans, niet door een vreemde man.
En stel dat het om iemand anders ging, jouw buurman, de zwemleraar, de sportinstructeur, hadden we dan ook zo gereageerd? Ik denk het niet. Men is niet meer objectief en dat vind ik heel erg zorgwekkend.