Voor de meiden die het verhaal een beetje gevolgd hebben:
(Even kort: mijn zoontje van bijna 22 maanden praat niet, begrijpt heel weinig en communiceert ook op andere manieren vrijwel niet. Op advies van lieve meiden hier een afspraak gemaakt bij de kinderarts en die afspraak was vandaag đ )
De kinderarts (echt een schat van een mens) nam me heel serieus. Ik voelde me gehoord en kon mijn verhaal goed kwijt.
Helaas reageerde zoon op alle testen negatief dus we worden doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een gehoortest. Verder kan de kinderarts geen uitspraak doen want hij is nog geen 2. (Blijkbaar is 2 een magische grens, haha.) Maar ze was wel blij dat we al kwamen want ze kon ook wel duidelijk zien dat het anders gaat bij hem. En tegen de tijd dat de gehoortest achter de rug is is hij wel 2 jaar en kunnen we verder zoeken mocht het gehoor niet het probleem zijn.
Ze gaf wel 3 richtingen waar ze aan zit te denken:
- Zijn gehoor.
- De 3 talen die hij hoort vind hij moeilijk dus sluit hij zich af. Ze heeft dit vaker gezien bij kindjes en vaak ziet zij verandering komen tussen de 2 en 3 jaar.
- Een vorm van autisme / ontwikkelingsprobleem / taalprobleem / zoiets.
Nu is dat laatste punt nog geen echte mogelijkheid want hij is nog te jong zegt ze, maar ze begrijpt wel waarom wij daaraan denken. Maar -drukte ze ons wel op het hart- dat we daar echt nog niets over kunnen zeggen want hij is nog vol in ontwikkeling. Het is echt afwachten op dat gebied.
Dus nou, we gaan stap 1 maar doen: een gehoortest.
Vanavond/morgen een afspraak maken.
Pak van m'n hart , ik ben dus niet echt gek đ đ