Ipv weer een topic te openen ga ik gewoon verder hier π
Update: Morgenmiddag hebben we de gehoortest! Spannend!
Zelf denk ik niet dat het aan zijn gehoor ligt, maar dat hij gewoon wat langzamer is door de vele talen icm een (kleine) afwijking/achterstand op sociaal gebied.
In de afgelopen weken is hij wel begonnen met fantasiespel. (Praten tegen knuffels, al kletsend poppetjes/autootjes op een rijtje zetten, nep schoonmaken, enz.)
Ook is zijn (Nederlandse) taalbegrip wel vooruit gegaan. Hij reageert vaker op zijn naam, en begrijpt simpele zinnetjes als "zitten op je billen" "kom maar" "die/deze/dat" "niet klaar / bijna klaar" en "kijk / kijk daar / kijk hier" .. misschien ook wel wat andere woordjes maar kan ik zo gauw niet voor me halen.
Ook kijkt hij mij en anderen vaker aan. Zowel tijdens spel als met roepen/praten.
Echt contact is er nog steeds niet, ook brabbelt hij 3 of 4 standaart dingen, meer niet.
Hij heeft veel interesse in cijfers, kleuren en muziek (zingen en dansen) , totaal niet in samen spelen, samen lezen, samen dansen, samen tekenen. Hij is erg op zichzelf maar niet op een negatieve manier of zo. Hij doet gewoon rustig (of druk π ) zijn eigen ding. Komt wel knuffels halen maar komt nooit iets laten zien.
Ben benieuwd naar morgen!