[verwijderd] Ja, natuurlijk. Logisch als wat inderdaad!
Doet me denken aan een discussie die we ooit hadden over hoe je dingen uitrekent. Ik doe alle vermenigvuldigingen en delen met de tafel van 2, dat is de enige die ik kan
[verwijderd] Ja, natuurlijk. Logisch als wat inderdaad!
Doet me denken aan een discussie die we ooit hadden over hoe je dingen uitrekent. Ik doe alle vermenigvuldigingen en delen met de tafel van 2, dat is de enige die ik kan
[verwijderd] Ik zou echt geen idee hebben waar je het over hebt.
[verwijderd] Zo denk ik ook, maandag is de eerste dag van de week en dus nummer 1. Maar voor een deel van de mensen (met name christenen, meen ik) begint de week op zondag. Wat ik gek vind, want zondag is toch de zevende dag, de rustdag? Staat dat niet zo in Genesis?
Blue Maarrrrr maandag, woensdag en vrijdag "voelen" wel oneven. Hun naam ziet er voor mij oneven uit.
Ja dat vind ik dus ook!
Zondag als eerste dag vind ik weer onlogisch, mijn cyclus-app kalender begint bij zondag en daar kan ik echt niet aan wennen..
@Vulpen nooit bij stil gestaan, maar ik heb het idee dat ik dat in de meeste gevallen ook doe.. zal er eens proberen op te letten!
muppet dat was precies mijn argument! Rusten doe je als laatste, niet als eerste lijkt me..
Ik krijg een beetje kriebels van het idee een week in even en oneven dagen in te delen.
Het mooie van even en oneven is juist dat ze zich tot in de eeuwigheid afwisselen.
Als je een week zo indeelt krijg je: oneven-even-oneven-even-oneven-even-oneven-oneven-aaaaarghhh! Error!
Ik zou je niet eens wíllen snappen, denk ik
[verwijderd] nee de week begint op zondag
fafa oh ja zo klopt ie niet idd.
Vulpen huh ik snap er niets van (kan ook tijdstip zijn).
Vulpen 63 toch....
Maar k snap je methode.
Noordeling oh ja idd. Ik dacht al er klopt iets niet.
Ik volg het ook niet helemaal. Ziet er iig ingewikkelder uit dan 7x9=63
fafa haha! Ik vind het in de meeste gevallen wel handig hoor, zoals bij het voorbeeld van vandaag: ik weet dat reserveringen bij de bieb op oneven dagen worden geleverd, daardoor onthou ik het en weet ik wanneer ik het kan verwachten (en er omheen kan plannen).
Dat oneindige doet me niet zo veel, de week begint gewoon steeds opnieuw. Nieuw blaadje op de kalender. Ik vind het vooral praktisch wanneer bepaalde dingen steeds terug komen.
@Toch6 voor mij niet hoor! Zowel mijn familieplanner als telefoonkalender en alle papieren agenda's die ik ooit heb gehad beginnen allemaal op maandag. (ik heb maar 1 app die op zondag begint, voor mij is dat heel onlogisch.)
Ik ben ook geen christen, dat scheelt misschien
Volgens wiki is maandag inderdaad de eerste officiele dag:
Als eerste dag van de week geldt in de joodse en christelijke kalender oorspronkelijk de zondag, in België en Nederland geldt tegenwoordig volgens ISO 8601 en NEN 2772 officieel de maandag als de eerste dag.
Vulpen ik doe deze niet in 2tallen maar in 10.
7x10 is 70, -7 is 63. Maar ik gebruik de 2tallen wel vaker.
[verwijderd] (ik heb maar 1 app die op zondag begint, voor mij is dat heel onlogisch.)
Waarschijnlijk kun je dat ergens in de instellingen wel veranderen hoor.
Ik heb het trouwens ook met de maandindeling (van de gregoriaanse kalender). Ook zo "hobbelig": soms 30, soms 31 dagen, soms 4, soms 5 zaterdagen in een maand. Bij een maand met 31 dagen volgen 2 oneven data elkaar op... brrr.
Als ik nog ooit dictator van de wereld word, ga ik de fafaïaanse kalender invoeren: 13 maanden van 28 dagen, en één bonusdag. Uiteraard een feestdag om de dictator te bewieroken