Hoe weten de fruitvliegjes bij mij in huis dat het zomer is? Waarom blijven ze in de herfst en winter niet ook gewoon eitjes leggen en verpoppen in de comfortabele warmte van een huis? Waar/wat zijn ze gedurende de winter? Eitje? Pop?
Willekeurige gedachtes / random thoughts
[verwijderd] Ik hoop dat je daar uit kunt komen meis. Is je gegund in elk geval.
[verwijderd]
iMoeder dankje, dat gaat vast lukken
fafa ik heb zo'n insectenboekje misschien staat het daarin nu ben ik ook wel nieuwsgierig, stomme beesten vind ik het maar.
Blijkbaar gaan ze pas voortplanten bij hogere temperaturen?
Ben echt verbaasd hoeveel we weten blijkbaar, over het seksleven van fruitvliegjes;
https://en.wikipedia.org/wiki/Drosophila_melanogaster
Hoe komt het toch dat je niet meer kan nadenken als je bekaf bent of doe je gekke dingen? Werken je hersenen dan niet goed meer?
Net wilde ik bv mijn schoenen al aandoen, maar had mijn broek nog niet aan. Ik lees dingen die er neit zijn en luisteren is nu ook niet meer een van mijn sterkste punten. Nog een half uur werken
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Vulpen Klopt! Ze worden heel veel gebruikt als proefdieren, want ze zijn makkelijk te houden, hebben weinig ruimte nodig, planten zich razendsnel voort, dus veranderingen en genetische drift over een aantal generaties zijn snel aan te tonen en een aantal van hun basale stofwisselingsprocessen lijken heel erg op die van de mens, dus resultaten van experimenten hebben een relatief grote voorspellende waarde voor de mens. (En ze zijn gewoon niet dood te krijgen! )
[verwijderd]
- Bijgewerkt
iMoeder Blijkbaar gaan ze pas voortplanten bij hogere temperaturen?
Ik zit met mijn hoofd bij een heel ander topic en moest 3 keer lezen voordat ik door had dat het hier niet ging over de computers bij het grof vuil. Maar nu klinkt het idee dat die computers zich voortplanten veel logischer dan ieder ander alternatief
whahaha... ja, dat moet het zijn! Enige logische verklaring
Van wikipedia: The mother puts feces on the egg sacs to establish the same microbial composition in the larvae's guts that has worked positively for herself.
Dit zei ik toevallig gisteravond nog tegen iemand. Dat het goed is voor de darmflora van pasgeboren baby's om met wat poep van de moeder in aanraking te komen. Dus we lijken inderdaad op fruitvliegjes.
[verwijderd]
Hoppa 2000 topics
[verwijderd]
Ik vraag me af wanneer je een kalender met dagen en nummers voorgedrukt dus geen verjaardagskalender weer opnieuw kan gebruiken. En wanneer zijn ook Pasen en Pinksteren weer op dezelfde dag.
[verwijderd] oh dat vind ik een leuke.. Ik zou dan denken dat als je de kalender nog een keer kan gebruiken dat Pasen en Pinksteren dan idd op die dagen van de kalender vallen.
Ideaal, die frauenparkplatzen. Scheelt hhoop lopen met de kinderen
[verwijderd] Het feestje is al geweest, maar ik ben inderdaad als Belle geweest, was echt heel leuk!
Waarom doet mijn wasmachine vaak langer over de was dan dat βie aan het begin aangeeft?