Vanmorgen in de auto.
"Wat zou er gebeuren als de matrixborden gehackt worden en er 150 of 180 op komt te staan?"

Bij mij stond er op dat moment 50. Iedereen weet wat er dan gebeurt/gebeurt is πŸ˜†

• [verwijderd]

Born2bme nou, inderdaad.
Een pasklare gebruiksaanwijzing was prettig geweest maarja, daar leer je dan weer niks van..

iMoeder ja, als ik dÑÑr nou eens achter zou komen.
Er speelt meer mee dan alleen een eetstoornis (die sowieso al heel anders is dan de gangbare), er zit achter een groot deel (misschien zelfs alle) klachten e.d. een hormonaal probleem dus dan zijn dit soort vragen extra lastig te beantwoorden.
Want wat is het gevolg van de hormonale onbalans en wat is er puur psychisch??
En kan dat wel, dat iets alleen maar lichamelijk of alleen maar psychisch is?
Werkt dat niet altijd samen, bewust of onbewust?

Hoe weten de fruitvliegjes bij mij in huis dat het zomer is? Waarom blijven ze in de herfst en winter niet ook gewoon eitjes leggen en verpoppen in de comfortabele warmte van een huis? Waar/wat zijn ze gedurende de winter? Eitje? Pop?

• [verwijderd]

iMoeder dankje, dat gaat vast lukken 😊

fafa ik heb zo'n insectenboekje misschien staat het daarin nu ben ik ook wel nieuwsgierig, stomme beesten vind ik het maar.

fafa daar ben ik ook wel benieuwd naar.
      Wij hebben er dit jaar voor het eerst bijna geen last van. Denk dat Mn oude koffiezetapparaat erg aantrekkelijk was voor die beesten.

Hoe komt het toch dat je niet meer kan nadenken als je bekaf bent of doe je gekke dingen? Werken je hersenen dan niet goed meer?

Net wilde ik bv mijn schoenen al aandoen, maar had mijn broek nog niet aan. Ik lees dingen die er neit zijn en luisteren is nu ook niet meer een van mijn sterkste punten. Nog een half uur werken πŸ˜‰

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Vulpen Klopt! Ze worden heel veel gebruikt als proefdieren, want ze zijn makkelijk te houden, hebben weinig ruimte nodig, planten zich razendsnel voort, dus veranderingen en genetische drift over een aantal generaties zijn snel aan te tonen en een aantal van hun basale stofwisselingsprocessen lijken heel erg op die van de mens, dus resultaten van experimenten hebben een relatief grote voorspellende waarde voor de mens. (En ze zijn gewoon niet dood te krijgen! 😜)

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

iMoeder Blijkbaar gaan ze pas voortplanten bij hogere temperaturen?

Ik zit met mijn hoofd bij een heel ander topic en moest 3 keer lezen voordat ik door had dat het hier niet ging over de computers bij het grof vuil. Maar nu klinkt het idee dat die computers zich voortplanten veel logischer dan ieder ander alternatief πŸ€”

Vulpen Ja dat klopt. Ze worden erg veel gebruikt in onderzoeken vanwege iets in hun DNA of zo.

Ow edit, wat @[verwijderd] zegt πŸ˜‹

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

iMoeder En ik wΓ­st dat dus zelfs al πŸ˜‰ Toch iets opgestoken van Biologie vroeger...

[verwijderd]

whahaha... ja, dat moet het zijn! Enige logische verklaring 🀣

[verwijderd]

Van wikipedia: The mother puts feces on the egg sacs to establish the same microbial composition in the larvae's guts that has worked positively for herself.

Dit zei ik toevallig gisteravond nog tegen iemand. Dat het goed is voor de darmflora van pasgeboren baby's om met wat poep van de moeder in aanraking te komen. Dus we lijken inderdaad op fruitvliegjes. πŸ˜‚

• [verwijderd]

Ik vraag me af wanneer je een kalender met dagen en nummers voorgedrukt dus geen verjaardagskalender weer opnieuw kan gebruiken. En wanneer zijn ook Pasen en Pinksteren weer op dezelfde dag.

[verwijderd] oh dat vind ik een leuke.. Ik zou dan denken dat als je de kalender nog een keer kan gebruiken dat Pasen en Pinksteren dan idd op die dagen van de kalender vallen.

Ideaal, die frauenparkplatzen. Scheelt hhoop lopen met de kinderen