[verwijderd] In medische noodsituaties wordt je plan uiteraard direct overruled en heb je niet altijd wat te willen, maar dat lijkt mij vrij logisch.
Werd je verketterd voor het bevallingsplan op ZP? Wat stom!
Ik had ook zo'n plan (geen vluchttas of zo, maar wel zo'n A4-tje met het plan😅) en die gaf Luc aan de gynaecoloog. Die knikte, keek er vluchtig overheen, vouwde het papier in 2-en, kwam met zijn gezicht heel dicht bij mij en zei: "Mevrouw. Ik snap dat u bepaalde ideeën had over deze dag. Maar u bevindt zich nu in een medische situatie en wij gaan de beslissingen vóór u nemen. Dat kan niet anders. Maar geloof me: we gaan alles doen om het u, uw kind en uw man zo comfortabel mogelijk te maken." En toen knikte hij nog een keer, gaf het papiertje terug aan Luc en draaide zich om en liep weg.
En eigenlijk vond ik dat wel prettig. Op het moment dat de bevalling begonnen was vond ik het superfijn dat ik de verantwoordelijkheid niet had, maar juist dat de professionals de regie voerden.
Behalve toen het persen niet lukte, toen was ik het op een gegeven moment helemaal beu en ben ik dat bed uit gekropen en heb ik onze zoon gehurkt op de grond eruit geperst haha! Toen wist ik het ff beter. Maar dat stond toch ook niet in mijn plan.