[verwijderd] maar de keuze om thuis te bevallen vind ik (mijn mening) idd een domme keuze.
Ik wil hier toch nog even op inhaken... als de onderzoeken zeggen dat thuis bevallen net zo veilig is als poliklinisch... waarom is het dan dom in jouw ogen:
Thuis bevallen net zo veilig als in het ziekenhuis
De geboorte van een kind is iets natuurlijks en volkomen normaal. Daarom kan een gezonde vrouw met een gezonde baby gewoon veilig thuis bevallen onder de begeleiding van een verloskundige. Bovendien verloopt een bevalling thuis vaak soepeler. Meerdere onderzoeken hebben dit aangetoond: gezonde vrouwen zonder risicofactoren rond de zwangerschap kunnen, thuis even veilig bevallen als in het ziekenhuis. Dit blijkt uit de resultaten van de Birthplace Study [3] onder 65.000 zwangeren uit het Verenigd Koninkrijk (2011), uitgevoerd door de National Perinatal Epidemiology Unit in Oxford. Het grootschalige Amsterdamse onderzoek 'Thuis bevallen met verloskundige net zo veilig als in ziekenhuis' van gynaecologen en verloskundigen (2015) [4] onder 80:000 zwangeren toont hetzelfde aan.
Bron: www.knov.nl
Ik vind het toch ook niet dom dat vrouwen er dan toch voor kiezen om poliklinisch te bevallen omdat zij daar zelf een beter gevoel bij hebben... was er zelf namelijk ook eentje die deze keuze maakte (bij de eerste).