Ik denk dat er bij het overgrote deel van de bevallingen er altijd wil iets is, groot of juist heel klein, waarbij de vrouw achteraf denkt dit had toch liever anders gehad. Of je nou thuis of in het ziekenhuis bevalt. De realiteit is meestal nou eenmaal anders dan hoe we het van tevoren gedacht hadden hoe het zou gaan.
Ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen, beide kinderen zijn in een ander ziekenhuis geboren. Bij de oudste kreeg ik na de tijd te horen dat het erg druk was met bevallingen, nooit wat van gemerkt. Bij de jongste heb ik het wel gemerkt dat het druk was, ik moest namelijk nogal een tijdje wachten voor ik eindelijk gehecht werd. Dat deed nog meer pijn dan het bevallen zelf terwijl ik daar verdoofd werd, ik zei later nog tegen m'n man dat er vast gewoon water in had gezeten want verdoven deed het niet. Er waren nog wel wat dingen wat ik liever adders had gehad dan zoals het gegaan is. 2 ziekenhuizen, 2 ervaringen.
Als je thuis wil bevallen prima, zolang dat medisch verantwoord is. Wil je thuis bevallen terwijl de vk liever heeft dat je naar het ziekenhuis gaat, dan ben je gewoon dom bezig. De vk is er namelijk op getraind om te zien wanneer meer medische zorg nodig is, en al ken je je lijf nog zo goed, jij niet.