Ach meid, wat een ellende! Goed dat je bij de hap bent geweest! Hebben zij geen middeltje?

Ik heb wel Tussikind van vsm in huis, maar of dat tegen zo een hardnekkige hoest helpt...

Pietje1987 ze hebben noscapine geadviseerd maar zelfs die helpt niet. Het is een roerig nachtje geweest. Veel huilen, flinke temp heel zielig en maar roepen mama ik wil slapen ik ben moe. Ben benieuwd wat de dag ons gaat brengen is de nacht vannacht weer zo dan word het maandag de eigen huisarts maar weer...inmiddels is het spugen van het hoesten.

• [verwijderd]

Ik weet ook niet wat je hiermee moet, maar ik wil wel even beterschap en sterkte wensen.

• [verwijderd]

Wat vervelend zeg 😪

Het is echt geen wondermiddel, maar hier geeft een gesneden ui naast het bed altijd wel iets verlichting.
      Ik hoop dat hij gauw opknapt en dat ander de ha iets voor hem heeft.

Ik weet dat codeine de hoestprikkel dempt. Maar ik geloof dat dat pas vanaf 12 jr gebruikt mag worden.
        Maar misschien kan de HA wel iets dergelijks in een lagere dosis voorschrijven?
        Supervervelend voor jullie zeg! Hopelijk knapt ze snel op!

Bah wat heftig, zo lang koorts! Dat kan toch niet okee zijn, dat het zo lang aanhoudt?
          Sterkte in ieder geval, ik heb helaas geen tips voor je 🙁

[verwijderd] het uitje stond er ook al 🙈 had ook de voetjes ingesmeerd. Zo zielig om te zien.

Sneeuwvlokjes noscapine is inderdaad een middel wat de hoestprikkel dempt en wat gegeven mag worden op een jongere leeftijd. Echter deed ook die helemaal niks, of misschien wel iets maar heel heel weinig.

Manque dank je wel. Omdat er een periode van koortsvrij is geweest denken ze dat het gewoon een ander virus is nu, pech hebben zeggen ze dan 😔

Lastig he als de kleintjes zo aan het kwakkelen zijn. Ik heb niet echt tips maar wil wel beterschap wensen!

Sneeuwvlokjes ik denk dat het inderdaad ongeveer hetzelfde is alleen mag codeïne niet aan jonge kinderen gegeven worden en noscapine wel.

Wat hier hielp voor mijn dochter is beneden op de bank en dan op mij slapen, soort van rechtop op schoot. Ik lag dan met hoofd op kussen achter me. Je slaapt nu ook amper en zo pakt je peuter wat meer slaap. Zet wat thee met honing klaar naast je. Af en toe klein slokje voor keel.
              als oortje rood is, kan het een oorontsteking zijn. Icm met keel?

Sterkte, zo sneu een ziek kind. Mijn zoon had ook vaak 7 dgn koorts achter elkaar als dreumes/peuter.
              Kan iemand overdag even oppassen zodat jij even uurtje kan slapen?

Livia75 dank je wel! Gistermiddag samen op de bank een powernap gedaan. Tenminste ik echt een powernap zo kort van duur hij geen onaardig slaapje.

Het is zo vermoeiend niet alleen omdat je niet slaapt maar ook omdat hij de hele dag aan je hangt. Mag niet eens naar de wc het is mama voor en mama achter. Ach het zal uiteindelijk wel weer goedkomen het is alleen zo vervelend dat het aan de gang blijft en dan nog het meest voor de kleine zelf!

Piep2016
                  heel herkenbaar, vooral dat zelfs niet alleen naar de wc gaan en het nauwelijks zelf kunnen slapen.
                  Als er geen stijgende lijn komt, gewoon huisarts weer bellen hoor voor controle. Sommige oor/keel onstekingen gaan niet uit zichzelf over.

En bij herstel lekker wat voor jezelf plannen ;-)!