debaky
Daarom ben ik heel blij dat mijn schoonouders nog voor al die strengere regels samen naar een aanleunwoning konden verhuizen, toen samen in het verzorgingshuis en nu is mijn schoonvader overleden (hij had parkinson en alzheimer) en woont mijn schoonmoeder in een verpleegtehuis (zij is inmiddels ook zwaar dement). Ik denk dat als het nu had gespeeld dit niet meer mogelijk was geweest. Mijn schoonouders zijn tot het einde van het leven mijn schoonvader samen geweest.
Impopulaire meningen topic
Naar aanleiding van 2doc over het fatale scooterongeluk:
een bedreigde verpleeg(s)ter moet gewoon anoniem aangifte kunnen doen. Het is van de zotte dat ze het niet durven omdat de verdachte dan aan hun naam kunnen komen.
bedreig je een hulpverlener, dan krijg je geen hulp. Omstanders die het doen gelijk oppakken en vastzetten.
Strandbal Hier gaan ze naar de bso als we moeten werken, maar als ik dan eerder klaar ben, haal ik ze niet eerder op. Wel eens gedaan, maar dan waren ze niet blij, want ze dachten tot 17:30 de tijd te hebben. Terwijl ze eigenlijk helemaal niet zo graag naar de bso gaan.
Torretjeee Oh ik dacht dat je het over die van 14 maanden had, zo kwam het in ieder geval over uit je berichtje
Snoopy1979 oh nee sorry zo bedoelde ik dat niet. Wel onder begeleiding boven
Strandbal
Mijn kind gaat ook naar de opvang maar als ik eerder vrij ben ga ik haar halen. Ze vermaakt zich daar uitstekend maar ik vind het onzin om haar op de opvang te laten zitten als ik thuis ben.
Die hele "tijd voor jezelf" hype vind ik zwaar overgewaardeerd.
Uiteraard ga ik ook weleens een avondje of middagje weg zonder kind maar ik voel de behoefte niet om dat op wekelijkse basis te doen.
[verwijderd]
Jute Ik ken die hype helemaal niet. Ik ken wel moeders en vaders die soms een avondje voor zichzelf willen , maar dat is idd niet wekelijks. Ik denk ook niet dat er veel ouders zijn die dat wekelijks doen? Tenminste, ik ken ze niet. Maar jij wel dus? En veel ook blijkbaar aangezien je over een hype spreekt.
Nescio hier ook elke dag 15 km heen en 15 km terug. 1 meisje uit mijn klas had een elektrische fiets ( meer als 17 jaar geleden) nou iedereen op onze school die zo ver naar school fietste vond het werkelijkwaar belachelijk dat zij een elektrische fiets had want ze mankeerde echt niets. Ja ze had het verwen syndroom van haar ouders ge erft.
maar wat is er mis mee om tijd voor jezelf te hebben? Wij hebben geen opa’s en oma’s in de buurt die weleens een avondje kunnen oppassen. Overige familie ook weinig, veel wonen in het buitenland of te ver weg.
Mijn man heeft een eigen bedrijf en is daardoor vaak laat thuis.
Dus ja, als ik en de kinderen tegelijk vakantie hebben vind ik het weleens fijn om een dagje wat voor mezelf te doen.
[verwijderd]
Strandbal goed op jezelf letten is heel belangrijk. Je hoeft je niet te verantwoorden naar iemand die dit niet snapt.
[verwijderd]
Zeker ken ik die. Ik kan er zo een stuk of 6 noemen.
- Bijgewerkt
[verwijderd]
Nounou...Ik vel toch geen oordeel? Het is MIJN impopulaire mening. IK heb de behoefte niet. Als een ander die wel voelt, ga je gang zou ik zeggen.
[verwijderd]
Jute dan is het een hype bij jou in de buurt
Ik zou dat zelfs een hele positieve hype vinden. Moeders voelen zich al zo snel schuldig over dat soort dingen en ik denk dat tijd voor jezelf zowel goed is voor moeder, kind als relatie en daarmee voor het hele gezin. Ik zie het niet als een hype maar als iets wat gelukkig steeds meer openlijk geaccepteerd wordt.
- Bijgewerkt
Yes, blijkt nu dat ik een trendsetter ben. Nooit geweten dat het tot een hype heeft geleid... Tijd voor mezelf, dat doe ik al sinds de vroege jaren ‘80. Als jong kind vond ik het al heerlijk om even helemaal alleen te zijn en in mijn uppie met de barbies te spelen. En daar ben ik als puber en volwassene nooit mee gestopt. (Alleen wel met de barbies).
Mijn kinderen hebben dat ook al. Wij vinden elkaar supertof, maar zijn allemaal graag weleens alleen. Heerlijk!
[verwijderd]
Strandbal hier exact hetzelfde (geen oppas in de buurt) en ik vind het heerlijk om een dag vrij te nemen, lekker naar de sauna te gaan en de kinderen naar de bso. Ik vind daar niks mis mee. In tegendeel ik geef mijzelf daar juist een dik compliment voor .