Ik heb een hele impopulaire. Ik vind traphekjes over het algemeen onnodig.
Impopulaire meningen topic
Torretjeee
Ik ook..
Torretjeee waarom?
Traphekjes met 4 kinderen onder de 3 is heel handig ;-).
Mensen die niets van kunst en cultuur weten vind ik armoede.
Tweede leg gezinnen zijn zelden leuk
Ik vind de term tweede leg denigrerend.
Toch6 omdat je kinderen prima kan leren of ze gebruik mogen maken van de trap.
En dat ze daar meer aan hebben dan niet weten hoe ermee om te gaan.
Torretjeee Hoe ga je een baby leren niet de trap op te gaan?
Torretjeee en dan sta je te koken/af te wassen/whatever en je kindje ziet de kans om de trap op te gaan en dondert er zo van af. Ongeluk zit in een klein hoekje he..
- Bijgewerkt
Nou, ik zou het toch best handig vinden dat ik even rustig kan poepen zonder dat er straks een kind van 1,5 besluit in zijn eentje de trap op te gaan.
Uiteraard leer je ze hoe ze de trap op en af moeten, maar dat betekent niet dat het gelijk raadzaam is om ze dat ook alleen te laten doen.
En ik weet niet hoe het met jouw kinderen zit, maar mijn kinderen houden zich echt niet altijd aan alles regels die ik stel.
Snoopy1979 door hem steeds eraf te halen en hem af te leiden met iets anders.
En ja mijn zoon van nu 1 kon met 9/10 maanden overal al opklimmen, via de tripp trap op de tafel en op de vensterbank. Is een hele grote dondersteen en een drifthoofd die een echt volhouder is. Hij weet wel inmiddels dat het kattenvoer verboden is en de trap ook. Mijn zoon van 3 was een stuk makkerlijker maar wist het ook al heel snel.
Lumihiutale en met een traphekje dus ook. Aangezien mijn 3 jarige kan vergeten hem dicht te doen. En mijn 1 jarige overal overheen klimt. Ik hem liever dat hij achterwaards een poging doet de trap af te gaan als dat hij van het hekje naar beneden donderd.
Ffion ja voor die momenten kan hij even in de tripptrap in het tuigje.
Torretjeee door hem steeds eraf te halen en hem af te leiden met iets anders.
Maar ik vond het juist wel fijn dat ze de trap op kon klimmen, maar ze was nog te jong om te snappen wanneer het wel en wanneer het niet mocht. En als je even niet oplet staat je kind al halverwege de trap. Ik had trouwens ook een traphekje boven op de gang zodat de kinderen niet de trap af konden en niet de zoldertrap op konden. Zo kon ik rustig douchen terwijl ze op de gang speelden. In hun bedje vond ik geen optie omdat ze dan alles bij elkaar huilden, dat is niet zo fijn douchen
Torretjeee Ik had bovenaan de trap ook geen traphekje (alleen op de gang). Wel onderaan de trap.
Torretjeee Ze adviseren juist dat niet te doen, in een kinderstoel zonder toezicht. Een nichtje van mij was eens boos geworden in de kinderstoel en ging heen en weer wippen, viel zo met stoel en al om.
Torretjeee het een sluit het ander toch niet uit?
Daarbij is de inrichting van je huis en/of hoe je trap is ook van invloed.
Als hier geen hek zou zitten zou ik niet in de stuurhut durven zitten met kinderen. De trap is heel stijl dus bijna vrije val naar beneden. En beneden een hekje zodat hij de kamer niet uit kan, ene kant op buitendeur, andere kant trap naar de stuurhut waar hij niet zonder volwassene mag zijn.
Maar thuis heb ik geen hekjes, die trap is minder gevaarlijk en hij kan boven minder kwaad
Ik vind een traphekje bovenaan een trap sowieso essentieel met jonge kinderen. Impulsief gedrag, even niet opletten en er ligt er zo één onderaan de trap. En mijn peuters hebben altijd hun kamer direct naast de trap gehad (eerst jongste dochter en nu zoon). Ze zullen maar wakker worden ‘s nachts en even met hun slaapdronken kop verkeerd lopen...
onderaan een trap hebben wij er nooit 1 nodig gehad, maar daar kan ik me ook alles bij voorstellen...
Snoopy1979 ja ik snap wel voor het gemak dat mensen ze hebben. Maar ik vind ze gewoon onnodig. Mijn kinderen spelen ook boven als ik aan het douche ben.
Snoopy1979 hij is niet zonder toezicht. Ik neem hem mee naar de keuken als ik ga koken.
Toch6 daarom stond er, over het algemeen. De meeste mensen wonen in een gewoon doorsnee nederlands huis.